روش های انتخاب کیسه خواب مناسب

روش های انتخاب کیسه خواب مناسب

هیچ ضرری نمی‌کنید اگر قبل از خرید هر وسیله‌ای درباره آن اطلاعات کسب کنید، به خصوص درباره تجهیزات سفر و کوهنوردی. انتخاب کیسه خواب مناسب نکات مهم و رمز و رازهایی دارد که در این مقاله از آن صحبت کردیم. البته قبل از آن به تعریف کلی از این وسیله پرداخته‌ایم.

انتخاب کیسه خواب مناسب

کیسه خواب چیست

به زبان ساده این وسیله ترکیبی از لحاف و تشک است که یک یا چند زیپ آنها را به هم متصل می‌کند و تاریخچه اختراع آن به اواخر قرن ۱۹ میلادی باز می‌گردد. انتظار غلط بسیاری از افراد از این وسیله تولید گرما برای بدن است. در حالی که نقش آن بیشتر در حفظ گرمای بدن است تا تولید گرما.

مقالۀ مرتبط :

انواع کیسه خواب

کیسه خواب چیست

برای خرید این محصول بر روی لینک زیر کلیک کنید.

لینک مرتبط:

راهنمای خرید کیسه خواب دو نفره

تشخیص کیسه خواب اصل

برای تشخیص کیسه خواب اصل از غیر اصل فرمول مشخصی وجود ندارد، اما اصل بودن برخی برندها را می‌توان از طریق یکسری ویژگی‌های ظاهری و گواهی‌نامه‌های استاندارد متوجه شد. به طور مثال نمونه‌‌های آمریکایی اصل دارای سه برگ شناسنامه برای اطمینان از اورجینال بودنشان دارند.

تصویر زیر مربوط به برند نیچرهایک است. برای خرید آن بر روی لینک زیر عکس کلیک کنید.

تشخیص کیسه خواب اصل

بیشتر بدانید:

بهترین مارک کیسه خواب

 راهنمای خرید کیسه خواب

برای انتخاب کیسه خواب مناسب باید درباره انواع مدل‌ها و جنس‌های آن اطلاعات داشته‌باشید. هر یک از این مدل‌ها در زمان و مکان مخصوص به خود کاربرد دارند. در ادامه با کاربرد هر یک از آنها بیشتر آشنا می‌شوید.

 راهنمای خرید کیسه خواب

لینک مرتبط:

راهنمای جامع خرید کیسه خواب

انتخاب کیسه خواب مناسب برای هر فصل

فصل و دمای هوایی که قرار است سفر بروید، برای انتخاب کیسه خواب مناسب بسیار مهم است. به طور مثال برای فصل زمستان باید نوع زمستانه و برای تابستان مدل تابستانه آن را بخرید.

اگر بیشتر در زمان‌های بهار تا پاییز مسافرت می‌روید، به ترتیب ۳ فصل و ۲ فصل مدل‌های مناسبی هستند.

ویدئو زیر در واقع راهنمای خرید کیسه خواب است و به شما توضیح می‌دهد تا چگونه بر اساس دمای هر فصل، نوع عایق و شکل، انتخابی مناسب داشته‌باشید.

لینک مرتبط:

کیسه خواب سه پوش آمریکایی

انتخابی مناسب و ایده‌ال بر اساس نوع عایق

انتخاب نوع عایق تا حد زیادی به دمای هوای مقصد سفر و میزان بودجه شما بستگی دارد. اگر محدودیت مالی ندارید و آب و هوای مقصد شما سرد است، بهترین انتخاب برای عایق، پر پرندگان است. البته در نظر داشته‌باشید عایق پر اشکالاتی هم مانند: عدم مقاومت در برابر رطوبت، گران بودن و … نیز دارد.

انتخاب کیسه خواب مناسب بر اساس نوع عایق

برای خرید این محصول بر روی لینک زیر کلیک کنید.

لینک مرتبط:

کیسه خواب پر

عایق الیاف؛ مناسب‌ترین انتخاب برای محیط‌های مرطوب

اگر می‌خواهید، هزینه کمتری پرداخت کنید و مقصد شما جایی پر از رطوبت است، پیشنهاد ما به شما انتخاب عایق الیاف است. البته عایق الیاف به اندازه پر شما را گرم نگه نمی‌دارد و بسیار سنگین‌تر است.

انتخاب کیسه خواب مناسب بر اساس نوع عایق

 خوشبختانه شما برای انتخاب عایق، محکوم به انتخاب یکی از دو مدل الیاف یا پر نیستید. مدل دیگری از عایق وجود دارد که ترکیبی از الیاف و پر است. این مدل هم کیفیت عایق پر را دارد و در عین حال چندان گران نیست.

انتخاب این محصول با توجه به شکل آن

ممکن است در هنگام خرید، فروشنده از شما بپرسد: شکل مد نظر شما برای کیسه خواب چیست

برای پاسخ به این سوال مهم است بدانید از این وسیله چه انتظاری دارید؟ گرمای بیشتر می‌خواهید و یا راحتی و فضای بیشتر. در صورتی که گرمای بیشتر برای شما مهم‌تر است، شکل مومیایی و اگر تکان خوردن در فضای بیشتر برایتان اهمیت دارد، فرم مستطیلی برای شما مناسب‌تر است.  

برای خرید این کالا با تخفیف ویژه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

انتخاب کالایی مناسب با قد و جثه شما

اندازه قد شما در انتخاب کیسه خواب مناسب تاثیر دارد. به طور مثال اگر قد شما کمتر از ۱۸۰ سانتی‌متر است، باید مدل معمولی و اگر بیش از ۱۸۰ سانتی‌متر است، باید قد بلند آن را بخرید.

برخی از افراد توصیه می‌کنند، اگر سفر شما در فصل سرما و زمستان است، این وسیله را کمی بلندتر از قد خود انتخاب کنید. دقت کنید که این بلندی نباید بیش از حد از قد شما بیشتر باشد تا گرما هدر نرود.

نحوه انتخاب کیسه خواب بر اساس پارچه روکش آن

یکی از ویژگی‌هایی که ممکن است کمتر کسی به آن توجه کند، جنس روکش داخلی و خارجی است. شما با دانستن ویژگی‌های مثبت و منفی هر یک از جنس‌های روکش می‌توانید بهترین انتخاب را برای خود رقم بزنید.

به طور معمول جنس پارچه‌هایی که برای روکش به کار می‌رود، سه مدل هستند: ورقه‌ای، نایلون و میکرو

  •  برای خرید روکش ورقه‌ای، باید هزینه زیادی پرداخت کنید. این روکش بیشترین کاربرد را زمانی دارد که رطوبت بالا باشد.
  • آنچه استفاده از روکش نایلونی را عذاب‌ آور می‌کند، اینست که درون آن به شدت عرق می‌کنید. نایلون روکش ارزان و سبکی‌ست که برای رطوبت بسیار کم کارایی دارد.
نحوه انتخاب کیسه خواب بر اساس پارچه روکش آن
  • روکش میکرو از جنس نخ‌های ظریف نایلون و پلی‌استر است. مهم‌ترین ویژگی‌های این روکش، ضد آب بودن و  سبک وزنی‌ست. به علاوه روکش میکرو قابلیت تنفس‌پذیری خوبی دارد یعنی در انتقال عرق و رطوبت به بیرون بسیار خوب عمل می‌کند.

لینک مرتبط:

کیسه خواب ارزان

نحوه انتخاب کیسه خواب بر اساس درجه بندی دمایی

نحوه انتخاب کیسه خواب بر اساس درجه بندی دمایی بدین صورتست که توجه کنید که هر کدام در محدوده دمایی مشخصی می‌توانند گرمای بدن شما را حفظ کنند. این مقدار بر روی محصول به صورت اعدادی درج می‌شود. در واقع این اعداد به شما می‌گویند، بیشترین و کمترین میزان حفظ گرما چقدر است. به طور مثال مدل تابستانی از دمای منفی یک درجه سانتی‌‌‌گراد به بالا قادر به گرم کردن بدن شماست.

کیسه خواب درجه و دماهای حک‌شده بر روی برندهای اروپایی

اگر محصول انتخابی شما از برندهای اروپایی باشد، بر اساس استاندارد‌های اروپا با ۴ نوع دمای حک شده بر روی آن مواجه می‌شوید. این دماها شامل:

Upper Limit  یا حد بالا:

دمای حد بالا دمایی‌ست که یک مرد به راحتی و آزادانه می‌تواند در آن بدون عرق کردن بخوابد.

 comfort  یا دمای راحتی:

دمایی که برای خواب راحت یک زن مناسب است.

Lower Limit یا حد پایین:

حد پایین دمایی‌ست که یک مرد به راحتی می‌تواند ۸ ساعت بخوابد.

Extreme  یا دمای نهایی:

دمایی که در آن بدن یک زن به مدت ۶ ساعت گرم می‌ماند.

کیسه خواب درجه و دماهای حک بر روی برندهای اروپایی

دماهای ذکر شده برای تمام مردها و زن‌ها با هر ویژگی ظاهری مناسب نیست. این دماها برای مردی با سن ۲۵، قد ۱۷۳ و وزن ۷۳ کیلو و برای زنی ۲۵ ساله با قد ۱۶۰ و وزن ۶۰ کیلو تعریف شده‌است.

لینک مرتبط:

کیسه خواب آمریکایی

نکات مهم در خرید کیسه خواب

  • آنچه برای زنان انتخاب می‌شود، باید عایق آن در قسمت پا بیشتر باشد، زیرا زنان در بخش انتهایی بدن خود بیشتر احساس سرما می‌کنند.
  • در صورتی که آلرژی یا حساسیت دارید، ممکن است عایق پر برای شما مناسب نباشد. در این حالت بهتر است، عایق‌های ترکیبی را انتخاب کنید.
نکات مهم در خرید کیسه خواب
  • برای انتخاب نوع عایق پر در نظر داشته‌باشید، بهترین نوع پر، پر غاز است. البته عایق پر غاز در همه فروشگاه‌ها موجود نیست و پر اردک در دسترس‌تر است.
  • برای آنکه عایق پر بیشتر بتواند شما را گرم کند، باید درصد کرک پر زیاد و میزان ساقه آن کم باشد.

برای خرید یک محصول مرغوب بر روی لینک زیر کلیک کنید.

  • یکی از نکات مهم و قابل توجه آنست که به زیپ محصول توجه ویژه‌ای داشته باشید تا از کیفیت مناسبی برخوردار باشد و راحت باز و بسته شود. اگر زیپ کالای شما بی‌کیفیت باشد، دیگر نباید امیدی به گرم کردن آن داشته‌باشید.
نکات مهم در خرید کیسه خواب و زیپ آن
  • اگر تعداد زیپ بیش از یک عدد باشد، آزادی عمل شما برای ورود و خروج و تهویه هوا بیشتر می‌شود.
  • برای خرید نوعی از این محصول که دارای کیسه آستر است، معطل نکنید. وجود کیسه آستر باعث می‌شود تا گرمای بدن شما بیشتر حفظ شود.
  • اگر محصول شما تجهیزاتی مانند: جیب پنهان، کلاه، ساک حمل و کیف نگه‌داری داشته‌باشد، کارایی آن بیشتر می‌شود.
  • اندازه‌هایی که بر روی کالا درج شده‌است، نشان‌دهنده فضای مفید درون آنست.
  • قبل از خرید، حتما مطمئن شوید که محصول قابل شست و شو باشد.

اگر می‌خواهید برای انتخاب کیسه خواب مناسب خود اطلاعات کامل و کاربردی داشته‌باشید، ویدئوی زیر را ببینید.

لینک مرتبط:

کیسه خواب کله گاوی

کیسه خواب از کجا بخریم

برای یک خرید قابل اطمینان بهتر است به فروشگاه‌های معتبر لوازم کوهنوردی مراجعه کنید. فروشگاه‌های آنلاین مطمئنی هم‌چون دیجی کالا نیز برای خرید این کالا مناسب هستند. مزیت خرید از دیجی کالا اینست که در قسمت نظرات می‌توانید از تجربه مشتریان استفاده کنید و خرید رضایت‌بخش‌تری داشته‌باشید.

کیسه خواب از کجا بخریم

لینک زیر یک نمونه باکیفیت از این محصول را به شما معرفی می‌کند، بر روی آن کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا