جامع‌ترین راهنمای اجاره خودرو

راهنمای اجاره خودرو در تهران و سایر شهرها

راهنمای اجاره خودرو در تهران و شهرستانها: سامانه ایرنت کار یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات  اجاره خودرو در ایران می‌باشد که با مجموعه متنوعی از اتومبیل‌ها، برای هر سلیقه  و هر مقصودی خودروی مناسبی دارد. برای اینکه با تمامی مراحل کار اجاره خودرو آشنا شوید، کامل‌ترین راهنمای اجاره ماشین را در این بخش جهت استفاده شما آورده‌ایم. با مطالعه این مطلب امیدواریم پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت کنید. در غیر این صورت، برای تماس با همکاران ما به هیچ‌وجه تردید به خود راه ندهید و برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مراحل اجاره ماشین با شماره درج شده تماس حاصل فرمائید.


 جامع‌ترین راهنمای اجاره خودرو 


فرهنگ اجاره خودرو، امروزه در ایران نیز همانند سایر کشورهای جهان باب شده است چرا که خرید و نگهداری بسیاری از خودروها برای بیشتر هموطنان توجیه اقتصادی ندارد. گذشته از معضل ترافیک در شهرهای بزرگی همچون تهران و کمبود همیشگی جای پارک، هزینه‌های تعمیر و نگهداری و بیمه سالیانه مخصوصا برای خودروهای وارداتی و گران‌قیمت، برای بسیاری از مردم حتی با سطح درآمد بالا، مقرون به صرفه نمی‌باشد.

مشتریان اجاره خودرو اهداف گوناگونی برای خود دارند. برخی از آنها برای مسافرت خارج از شهر خود به دنبال خودرویی ایمن هستند، برخی برای تشریفات میهمانان خارجی شرکت خود نیاز به ماشین تشریفات دارند، دیگری به دنبال انتخاب ماشین عروس لوکس و زیبا است یا برای سفر گروهی تصمیم به اجاره ون می‌گیرد.  دلیل شما هر چه که باشد حتما تمایل دارید بدانید مراحل کار به چه صورت است و نیاز به یک راهنمای اجاره خودرو دارید.

اگر بخواهیم خیلی خلاصه بگوئیم، در این راهنمای اجاره ماشین شما سه مرحله مهم را خواهید گذراند:

  1. انتخاب خودرو
  2. تماس با ایرنت کار و رزرو خودرو
  3. ارائه مدارک، عقد قرارداد و تحویل گرفتن خودرو


راهنمای اجاره خودرو – قدم اول ⇐ انتخاب اتومبیل

در این مرحله قبل از هر چیز پاسخ سوالات زیر را بدهید:

-خودرو را برای چه منظوری می‌خواهید اجاره کنید؟ برای تردد کاری در سطح شهر؟ برای ماشین عروس؟ برای ترانسفر فرودگاهی و استقبال از میهمانان؟ برای سفر تفریحی؟ برای سفر هیجان انگیز در طبیعت وحشی؟

-خودرو را با راننده می‌خواهید یا بدون راننده؟ مسئولیت رانندگی و حفظ ماشین اجاره‌ای را خود برعهده می‌گیرید یا نه؟

-برای چه مدت خودرو را نیاز دارید؟ ساعتی؟ روزانه؟ هفتگی؟ ماهیانه یا حتی سالیانه؟

-بودجه شما چقدر است؟ خودروی ارزان قیمت می‌خواهید یا خودروی لوکس؟

پس از مشخص کردن پاسخ‌های خود، نوبت به انتخاب خودروی مورد نظرتان می‌رسد. برای این منظور به صفحه لیست قیمت انواع خودرو که لینک آن را در همین بخش قرار داده‌ایم، مراجعه نموده و با مقایسه بین دهها خودرو، آنچه را که نظرتان را تأمین می‌کند انتخاب نمایید.


راهنمای اجاره ماشین – قدم دوم ⇐ رزرو خودروی انتخاب شده

پس از انتخاب خودروی مورد نظر خود، حتما سوالات زیادی برایتان ایجاد خواهد شد که برای ما قابل پیش‌بینی هستند. در پاسخ به پرسشهای اساسی شما لازم است به موارد زیر اشاره کنیم:

آیا به صورت رسمی قرارداد می‌بندیم؟

♦ همانند هر نوع مراوده تجاری بین دو نفر، بین ما و شما قرارداد رسمی با در نظر گرفتن تمامی موارد قانونی و حقوقی منعقد خواهد شد. برای مطالعه نمونه قرارداد به این صفحه نگاهی بیندازید.

چه مدارکی باید ارائه بدهیم؟

♦ اسناد و مدارک مورد نیاز که به هنگام امضای قرارداد باید همراهتان باشد شامل کارت شناسایی معتبر، گواهینامه رانندگی و یک وثیقه به ارزش خودروی انتخابی است که می‌توانید اطلاعات بیشتر را در صفحه مدارک مورد نیاز بیابید.

اکر نتوانیم وثیقه جور کنیم چه؟

♦ اگر به هر دلیلی برای تهیه وثیقه دچار مشکل هستید ما راهکارهایی برایتان داریم که هم می‌توانید هنگام تماس با واحد پشتیبانی مشکل را مطرح و درخواست راهکار جایگزین نمایید و هم می‌توانید مطلبی که درباره اجاره ماشین بدون سند نوشته‌ایم را مطالعه نمائید.

آیا ماشین بیمه خواهد بود؟

♦ در خصوص بیمه خودروها، باید بگوییم تمامی خودروهای ایرنت کار دارای بیمه با پوشش کامل بدنه و شخص ثالث هستند و در صورتی که به مقررات راهنمایی و رانندگی پایبند باشید، در صورت رخ دادن حوادث پیش‌بینی نشده، نگرانی بابت پرداخت خسارات نخواهید داشت.

بسیار خب! حالا چکار کنم؟

♦ حالا زمان آن است که با تلفن مندرج در سامانه ایرنت کار تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت و برای تاریخ مورد نظر اتومبیل را رزرو نمایید. در خصوص زمان رزرو، توجه نمایید که برخی از مدل‌های کمیاب در زمان پیک سفرها و یا تعطیلات رسمی، ممکنست از مدت‌ها قبل رزرو گردند، بنابراین برای این موارد حتما بازه زمان را در نظر بگیرید.

هنگام تماس تلفنی با مرکز پیام ایرنت‌کار سعی کنید تمامی اطلاعات لازم را کسب نموده تا هیچ ابهامی برایتان باقی نماند. مثلا درباره مکان تحویل گرفتن و عودت خودرو، وضعیت باک بنزین و مواردی از این دست حتما از قبل هماهنگی لازم را بنمایید.

⇓ جهت مشاهده نمونه فرم قرارداد اجاره خودرو کلیک کنید ⇓


راهنمای اجاره خودرو – قدم سوم ⇐ امضای قرارداد و تحویل خودرو

حالا زمان آن رسیده که برای عقد قرارداد به موسسه اجاره خودرو مراجعه نمائید. اگر در مرحله قبلی توافق کرده باشید که خودرو را در محل کار خود در هر جای تهران تحویل بگیرید، همکاران ما در موعد مقرر مراجعه خواهند کرد. با تحویل مدارک و اسنادی که از قبل آماده کرده‌اید و با امضای قراردادی که از پیش پیشنویس آن را مطالعه کرده‌اید، سوئیچ و مدارک ماشین تحویل شما می‌گردد. از این لحظه تا پایان مدت زمان تعیین شده در قرارداد، شما مسئول حفظ و نگهداری ماشین امانی هستید.

برای عودت خودرو در پایان زمان قرارداد نیز، طبق توافقاتی که قبلا از لحاظ زمان و مکان تحویل خودرو و نیز وضعیت باک آن با موسسه نموده ‌اید، عمل نمائید.


پایان سفر در ایرنت کار، آغازی دوباره است

امیدواریم این راهنمای اجاره ماشین برایتان مفید بوده و تصویر شفافی از مراحل اجاره خودرو را در اختیارتان گذاشته باشد. ما همواره مشتاق دیدار دوباره مشتریان خوبمان هستیم از این رو برای قدردانی از اینکه ما را انتخاب کرده‌اند، مشخصاتشان را در باشگاه مشتریان ایرنت‌کار ثبت می‌نمائیم تا در قراردادهای بعدی به مدت یک سال، از تخفیفات پلکانی ما بهره‌مند گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا