مالیات اجاره خودرو با راننده

مالیات اجاره خودرو با راننده

مالیات اجاره خودرو با راننده در تهران و شهرستان‌ها: برای اطلاع از نحوه محاسبه مالیات اجاره خودرو و نیز مالیات تکلیفی اجاره خودرو (مدارک لازم برای اجاره خودرو) لازم است از قوانین مالیاتی کشور آگاه باشیم. در این مطلب سعی می‌کنیم قوانین حقوقی مالیات اجاره وسائط نقلیه را تشریح کنیم. اگر سوالاتی پیرامون مالیات اجاره خودرو با راننده دارید، جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره درج شده در سامانه ایرنت کار، بزرگترین سامانه اینترنتی خدمات اجاره آنلاین اجاره خودرو تماس بگیرید.

بسیاری از مشتریان ما افراد ضابطه‌مندی هستند که، شفافیت تمامی بندهای قرارداد اجاره خودرو برایشان بسیار مهم بوده و می‌خواهند تمام جزئیات قرارداد را قبل از اقدام به اجاره اتومبیل بدانند. از این رو درباره تمامی بخش‌های قرارداد فی‌مابین سوالات دقیق و موشکافانه‌ای می‌پرسند. یکی از پرسش‌های اساسی آنها، موضوع مالیات تکلیفی اجاره خودرو و نحوه محاسبه مالیات اجاره خودرو است. در ادامه این مطلب وضعیت حقوقی مالیات اجاره خودرو با راننده و بدون راننده را برای آگاهی بیشتر شما روشن خواهیم نمود.

مالیات اجاره خودرو با راننده برعهده چه کسی است؟

درباره مالیات اجاره خودرو با راننده یا بدون راننده در ابتدا باید توجه کنیم که مالیات ها با هدف تأمین هزینه‌های اداره کشورها تعیین و دریافت می‌شوند. پس پرداخت مالیات طبق قانون وظیفه هر شهروندی است. اما خبر خوب برای شما که قصد اجاره خودرو از ایرنت کار برای مصارف شخصی دارید این است که به جز چند مدل خاص که مالیات آن بر عهده شخص متقاضی است، پرداخت مالیات تکلیفی اجاره خودرو برای اکثر اتومبیل‌های موجود در سامانه بر عهده شما نیست و توسط مالک خودرو پرداخت خواهد شد. البته این مورد در خصوص قراردادهای کوتاه مدت اجاره خودرو به اشخاص حقیقی است و برای اشخاص حقوقی، مالیات اجاره خودرو تابع قوانین مالیات اجاره وسائط نقلیه کشور می‌باشد.

با توجه به متغیر بودن قوانین مالیاتی در دوره‌های زمانی مختلف، برای اطلاع از اینکه خودروی انتخابی شما مشمول مالیات اجاره وسائط نقلیه می‌شود یا خیر، با همکاران واحد پشتیبانی تماس بگیرید و با اعلام مدل اتومبیل انتخاب شده خود، آخرین اطلاعات را در این خصوص کسب نمائید.

نحوه محاسبه مالیات اجاره خودرو برای اشخاص حقیقی

بد نیست بدانید عوارض خودرو به طور سالیانه و با توجه به مدل خودرو تعیین می‌گردد. اما مالیات تکلیفی در زمان نقل و انتقال خودرو بر روی قرارداد به صورت مقطوع طبق جداول مصوب سازمان امور مالیاتی اعمال می‌شود. مالیات اجاره وسائط نقلیه عمدتا توسط مالکین خودرو پرداخت خواهد شد و در قرارداد شما مبلغی بابت مالیات تکلیفی اجاره خودرو لحاظ نخواهد شد.

نحوه محاسبه مالیات اجاره خودرو با راننده ، برای شرکت‌ها و سازمان‌های طرف قرارداد

اگر شما از طرف سازمان‌های دولتی یا خصوصی جهت اجاره خودرو با راننده در اختیار، این مطلب را می‌خوانید لازم است بدانید که شرکت اجاره دهنده خودرو باید مالیات تکلیفی اجاره خودرو را بپردازد. از این رو طبق قوانین سازمان امور مالیاتی کشور، به قرارداد منعقد شده بین شما و ایرنت کار همانند سایر قراردادهای پیمانکاری، 10% مالیات تعلق گرفته و در اظهارنامه‌های مالیات درج خواهد شد. لذا در هنگام عقد قرارداد در خصوص نحوه اظهار مالیات و شرایط پرداخت آن با همکاران واحد قراردادها به توافق برسید.

بدیهی است سامانه ایرنت کار در چارچوب قانون عمل نموده و فعالیت اقتصادی شفافی خواهد داشت. این موضوع از دیدگاه ما برای رونق اقتصادی کشور مهم و ضروری می‌باشد.

چک لیست مراحل اقدام اجاره خودرو در ایرنت کار

حالا که روشن شد در بیشتر موارد مالیات اجاره خودرو با راننده نیست، می‌توانید با خیال راحت قرارداد اجاره خودروی انتخابی خود را پیگیری نمایید. برای این منظور کافیست مطالب نوشته شده در این بخش را مطالعه نموده و در کمترین زمان ممکن اتومبیل خود را تحویل بگیرید.

◊  تصمیم ‌گیری برای انتخاب یکی از خودروهای موجود در سامانه بر‌اساس هدف خود از اجاره ماشین

◊ مطالعه موارد قانونی و فرم نمونه قرارداد برای آگاهی از اسناد و مدارک مورد نیاز

◊ تماس با سامانه و ثبت سفارش خودرو و هماهنگی برای زمان و مکان عقد قرارداد

◊ ارائه اسناد و مدارک ، امضای قرارداد و تحویل گرفتن سوئیچ و مدارک خودرو

 برای آشنایی با مراحل اجاره خودرو برایتان یک راهنمای جامع و کاربردی آماده کرده ایم 

با مطالعه این راهنما در کمتر از یک دقیقه به خوبی با اقدامات لازم و تمامی مراحل کار اجاره خودرو  آشنا می‌شوید.

اسناد و مدارک مورد نیاز برای اجاره اتومبیل

قرارداد اجاره خودرو نیز مانند هر نوع قرارداد دیگر نیاز به ارائه وثیقه برای ضمانت نگهداری خودروی استیجاری، علاوه بر مدارک شخصی مانند گواهینامه رانندگی و کارت شناسایی دارد. ایرنت کار با شرایط منعطف خود در تعیین وثیقه مورد نیاز، برای مشتریان خود که هر یک دارای شرایط ویژه هستند، ضمانت های متنوعی را پیشنهاد می‌دهد. برای آگاهی از اسناد و مدارک ضروری و نمونه قرارداد به لینکهای زیر مراجعه فرمائید.

 مدارک و اسناد مورد نیاز برای اجاره خودرو

یکی از مهمترین اطلاعاتی که شما نیاز دارید  اسناد و مدارکی است که هنگام قرارداد باید ارائه نمائید. برای اطلاع از این مدارک بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

 موارد قانونی اجاره خودرو و نمونه قرارداد 

برای آشنایی با موارد قانونی و مشاهده فرم نمونه قرارداد رسمی می‌توانید در لینک زیر اطلاعات لازم را مشاهده نمائید. آگاهی از این قوانین حقوقی به شما اطمینان خاطر می‌دهد که حق و حقوق مشتریان در ایرنت کار به رسمیت شناخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا