معرفی جامع و کامل انواع کیسه خواب

انواع کیسه خواب

به هر جای دنیا که سفر و یا کوهنوردی کنید، نیاز دارید خواب راحتی داشته‌باشید. سخن گفتن از خواب راحت در سفر آسان است اما در عمل و شرایط دمایی غیر قابل پیش‌بینی آن، هرگز آسان نیست. برای آنکه بتوانید در شرایط دمایی ایده‌آل بخوابید، باید کیسه خواب را در لیست وسایل ضروری سفر خود قرار دهید.

با خواندن این مقاله شما می‌توانید تصور کنید به فروشگاهی رفته‌اید و فروشنده‌ای متبحر انواع مدل‌های این محصول را برای شما توضیح می‌دهد.

بیشتر بدانید:

بهترین مارک کیسه خواب

فواید کیسه خواب چیست؟

همراه داشتن کیسه خواب در سفر برای شما فواید بسیاری دارد. به طور مثال هنگامی که هوا به شدت سرد است، هیچ چیز به اندازه این وسیله نمی‌تواند شما را از سرما نجات دهد. کیسه‌خواب در واقع همانند عایقی بین زمین و بدن شماست تا گرمای بدنتان حفظ شود.

وقتی دمای محیط برای شما مساعد شود، شما به خوابی عمیق و آرام فرو می‌روید و در نتیجه شما سفر خود را با انرژی و توان کافی ادامه می‌دهید.

توضیح یکی از مزایای کیسه خواب به زبان علمی

در قسمت قبل توضیح دادیم یکی از فواید کیسه‌خواب، گرم نگه‌داشتن بدن شماست. حال درادامه این فایده را علمی‌تر شرح دادیم.

هنگامی که هوا سرد است، کاهش ضخامت کیسه‌خواب باعث می‌شود تا شما کمتر احساس سرما کنید. این کاهش ضخامت به دو دلیل اتفاق می‌افتد: یکی در اثر فشار وزن بدن شما بر کیسه و دیگری به دلیل تماس کیسه‌خواب با زمین.

دلیل دیگری که باعث می‌شود تا در سرما بدن شما گرم‌ شود، عایق بودن کیسه‌خواب است. کیسه‌خواب هوای اطراف شما را که گردشی ندارد به دام می‌اندازد تا بدنتان این هوا را گرم کند. نقش کلیدی کیسه‌خواب در اینجا اینست که به عنوان عایقی بین هوای فاقد گردش، زمین سرد و هوای بیرون عمل می‌کند.

این محصول انواع گوناگونی از مدل‌ها را در بر می‌گیرد که دسته‌بندی هر یک از مدل‌ها بر اساس معیار خاصی مانند: دما، شکل، جنس و … است. در ادامه با هر یک از این دسته‌‌بندی و مدل‌ها آشنا می‌شوید.

بیشتر بدانید:

انتخاب کیسه خواب مناسب

انواع کیسه‌خواب بر اساس شکل:

اغلب کیسه‌خواب‌ها در بازار به شکل‌های مستطیلی، مومیایی، مخروطی و دو نفره به چشم می‌خورند.

کیسه خواب مستطیلی محبوب‌ترین و ساده‌ترین نوع کیسه‌خواب

اگر جز افرادی هستید که در خواب فضا و آزادی زیادی را برای حرکت دوست دارید و یا به زبان ساده‌تر در خواب زیادی تکان می‌خورید، کیسه‌خواب مستطیلی بهترین انتخاب برای شماست. البته راحتی کیسه‌خواب مستطیلی فقط مخصوص به زمان خواب شماست و در زمان حمل به دلیل سنگین بودن از این راحتی خبری نیست.

اشکال دیگری که برای کیسه‌خواب مستطیلی وجود دارد، اینست که به دلیل حجم گسترده خود زیاد قادر نیست گرما را حفظ کند.

کیسه خواب مستطیلی

مدلی به نام Adam & Eve در کیسه‌خواب‌های مستطیلی وجود دارد که برای دو نفر طراحی شده‌است. این محصول در واقع ترکیبی از دو کیسه‌خواب مستطیل شکل است که از طریق زیپ به هم متصل شده‌اند.

کیسه‌خواب مومیایی کیسه‌خوابی سبک و گرمابخش

در کیسه خواب مومیایی به اندازه مستطیلی راحت و آزاد نیستید اما این کیسه‌خواب با وزنی بسیار کم به خوبی گرمای بدن شما را حفظ می‌کند.

کیسه خواب مومیایی

برای خرید این محصول سبک و راحت بر روی لینک زیر کلیک کنید.

کیسه‌خواب مخروطی؛ کیسه‌خوابی با دو کاربرد

کیسه‌خواب مخروطی تنها یک کیسه‌خواب ساده نیست. این کیسه‌خواب را به عنوان کوله‌پشتی هم میتوان استفاده کرد. کیسه‌خواب مخروطی از نظر حفظ گرما نسبت به مستطیلی به مراتب بهتر است.

کیسه خواب دو نفره

اگر اهل سفرهای دو‌تایی هستید؛ پس باید یک کیسه خواب دو نفره تهیه کنید. کیسه‌خواب‌های دو نفره بیشتر برای فصل‌های نه چندان سرد مانند: بهار و پاییز مناسب‌اند و وزن بالایی دارند. شکل کلی اغلب کیسه‌خواب‌های دو نفره بدین صورتست که دارای دو بخش مجزا هستند و با زیپ به هم وصل می‌شوند.

کیسه خواب دو نفره

اگر نتوانستید کیسه‌خواب دو نفره برای خود بخرید، دو کیسه‌خواب مستطیلی نیز همین کاربرد را برای شما خواهد‌داشت البته با شرایط زیر:

  • به هنگام اتصال دو کیسه‌خواب، زیپ در یک کیسه باید در سمت چپ و در دیگری در سمت راست قرار بگیرد.
  • دو کیسه‌خواب مستطیلی باید دقیقا از نظر اندازه، برند و مدل یکسان باشند.
  • زیپ کیسه‌ها از نظر شکل و اندازه شبیه به هم باشند.

برای خرید یک کیسه‌خواب دو نفره با تخفیف ویژه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

بیشتر بدانید:

راهنمای خرید کیسه خواب دو نفره

انواع کیسه خواب بر اساس نوع عایق

برای خرید کیسه‌خواب یکی از سوال‌هایی که فروشنده حتما از شما می‌پرسد اینست که کیسه‌خواب با عایق پر می‌خواهید یا الیاف یا ترکیبی از این دو؟ در این صورت شما باید از هر یک از کیسه‌خواب‌ها اطلاعات داشته‌باشید تا بتوانید پاسخی معقول بدهید.

کیسه‌خواب‌ها بر اساس نوع عایق خود به سه دسته تقسیم می‌شوند که شامل:

  • کیسه‌خواب الیاف
  • کیسه‌ خواب پر
  • کیسه‌خواب ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی

کیسه خواب الیاف بهترین عایق در برابر رطوبت

کیسه‌خواب الیاف انتخاب اول کسانیست که قصد دارند به مناطقی با رطوبت بالا سفر کنند زیرا این کیسه‌خواب عایق بسیار خوبی در برابر رطوبت است. دیگر ویژگی‌های مثبت کیسه‌خواب الیاف عبارتند از:

  • در بازار در مدل‌های گوناگون و متنوع به چشم می‌خورد.
  • به آسانی خشک و شسته می‌شود.
  • از قیمت مناسبی برخوردار است.
  • دوام بالایی دارد.

در کنار همه این ویژگی‌ها کیسه‌خواب الیاف اشکالاتی دارد. سنگین بودن و حفظ گرمای بدن به مقدار کم از جمله اشکالات این کیسه‌خواب است.

کیسه خواب الیاف

برای خرید یک کیسه‌خواب الیاف به صرفه و با تخفیف بر روی لینک زیر کلیک کنید.


بیشتر بدانید: کیسه خواب پر


کیسه خواب با عایق پر کیسه‌خوابی سبک و طبیعی

کیسه خواب با عایق پر طبیعی‌ترین وسبک‌ترین کیسه‌خوابی است که در بازار وجود دارد. در این کیسه‌خواب، پر پرندگان مانند: غاز، اردک و قو به عنوان عایق در برابر سرما عمل می‌کند. اگرچه حمل آن بسیار آسان است اما نگه‌داری و شست وشوی آن چندان ساده نیست و بسته به پر به کار رفته در آن می‌تواند از منفی پنج درجه تا منفی سی درجه گرمای بدن شما را حفظ کند.

برای خرید این محصول از دیجی کالا روی لینک زیر کلیک کنید

ویدئوی زیر مفید و مختصر تفاوت کیسه‌خواب‌های پر و الیاف را توضیح می‌دهد.

کیسه‌خواب ترکیبی از الیاف و پر:

اگر بودجه شما برای خرید این کالا در حد چند میلیون نیست اما خواهان کیفیت بالایی هستید، کیسه‌خواب ترکیبی گزینه مناسبی برای شماست. این کیسه‌خواب از ترکیب پر و الیاف مصنوعی مانند: پلی‌استر شکل می‌گیرد.

کیسه خواب ترکیبی

برای دیدن مدلی با دوام از کیسه‌خواب ترکیبی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تقسیم بندی کیسه‌خواب بر اساس فصول مختلف

همان طور که احتمالا می‌دانید قدرت نگه‌داری گرما در کیسه‌خواب‌ها به یک اندازه نیست. به همین دلیل کیسه‌ خواب‌ها را بر اساس فصل‌های مختلف در دسته‌بندی زیر قرار می‌دهند.

کیسه خواب تابستانی کیسه‌خوابی بی سر و صدا و سبک

کیسه‌خواب تابستانی، بی‌دردسر و سبک وزن است و به راحتی می‌توانید در آن حرکت کنید بدون سر و صدای اضافی. این کیسه‌خواب برای دمای منفی یک درجه سانتی گراد به بالا مناسب است و اغلب به شکل مستطیلی وجود دارد.

یکی از ویژگی‌های کیسه‌خواب تابستانی اینست که در سرتاسر آن زیپ دوخته شده‌است. با باز کردن این زیپ می‌توانید از تنفس در هوای آزاد لذت ببرید و یا از کیسه‌خواب به عنوان لحاف استفاده کنید.

کیسه خواب تابستانی

اگر می‌خواهید با پرداخت هزینه کم یک کیسه‌خواب تابستانی بخرید، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

کیسهخواب سه فصله؛ کیسه‌خوابی مناسب برای شما از بهار تا پاییز

همان طور که از نام این کیسه‌خواب مشخص است، برای سه فصل بهار، تابستان و پاییز کاربرد دارد یعنی برای دمای ۵ درجه سانتی گراد به بالا. کیسه‌خواب‌های سه فصل در اغلب موارد دارای تجهیزات جانبی مانند: کلاه، یقه و پوشش برای زیپ هستند.

کیسه خواب زمستانی کاربردی‌ترین کیسه خواب کوهنوردی

هنگامی که در فصل زمستان به کوهنوردی می‌روید، سرمای هوا آنقدر شدید است که گاه جان شما به خطر می‌افتد. در حالتی که دمای هوا به منفی ۶ درجه و کمتر برسد، همراه داشتن این کیسه خواب کوهنوردی مخصوص زمستان بسیار ضروریست. کیسه‌خواب زمستانی با حجمی بالا و عایق‌بندی محکمی که دارد گرمای بدن شما را حفظ کند.

برای خرید یک کیسه‌خواب کوهنوردی زمستانی با تخفیف عالی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

کیسهخواب های دو فصله

کیسه‌خواب دو فصله تنها در دو فصل بهار و پاییز بدن شما را گرم می‌کند. این کیسه‌خواب به دلیل عایق‌بندی کم وزن سبکی دارد و بسیار جمع و جور است.


تقسیم‌بندی کیسه خواب از نظر طول و عرض

بدیهی است کیسه‌خوابی که انتخاب می‌کنید، باید با قد شما متناسب باشد، در غیر این صورت کارایی و بازدهی آن کم می‌شود. کیسه‌خواب‌ها از نظر طول و عرضی که دارند شامل دو گروه معمولی و قد بلند هستند.

کیسه خواب معمولی یا Regular

اگر قد شما کمتر از ۱۸۰ سانتی‌متر است، کیسه‌خواب معمولی مناسب استایل شماست.

کیسه خواب معمولی

کیسه خواب قد بلند یا Long

خوشبختانه افراد بلند قامت، با وجود کیسه‌خواب‌های قد بلند در بازار این شانس را دارند که از کیسه‌خواب‌هایی متناسب با قدشان استفاده کنند. این مدل کیسه‌خواب‌ها برای قدهای بیش از ۱۸۰ سانتی‌متر فرم گرفته‌است.

کیسه خواب قد بلند

برای خرید کیسه‌خوابی با قد بیش از ۱۸۰ سانتی‌متر بر روی لینک زیر کلیک کنید.

معرفی کیسه‌خواب‌هایی با کاربرد خاص و جذاب

کیسه خواب ضد آب

خاصیت ضد آب بودن کیسه‌خواب نه تنها از شما در برابر آب و رطوبت مراقبت می‌کند بلکه به دوام آن هم کمک می‌کند. کیسه‌خواب‌های ضد آب معمولا روکشی از جنس نایلون، پلی‌سترو برزنت دارند.

در هنگام خرید کیسه‌خواب ضد آب دقت کنید که دو ویژگی مهم زیر را دارا باشند:

  • پارچه کیسه‌خواب ضد آب به گونه‌ای باشد که قابلیت تنفس داشته‌باشد تا پس از خیس شدن آن بیش از حد عرق نکنید.
  • دارای نوار درز باشد تا آب به داخل آن نفوذ نکند.

برای خرید یک کیسه‌خواب مقاوم در برابر آب بر روی لینک زیر کلیک کنید.

معرفی دو مدل کیسه خواب ضد آب

کیسه خواب برزنتی

پارچه محکم و منعطف برزنت در این کیسه‌خواب باعث شده تا خاصیت ضد آبی داشته‌باشد. کیسه خواب برزنتی طرح‌های متنوعی دارد که بسته به سلیقه خود می‌توانید آن را انتخاب کنید.

کیسه خواب برزنتی

بیشتر بدانید: کیسه خواب آمریکایی


کیسه خواب قایق شو و لذت قایق‌سواری بر روی آب

کیسه خواب قایق شو علاوه بر خوابی آرام، لذت قایق سواری بر روی آب را به شما می‌بخشد. این کیسه‌خواب مانند پارچه پلی‌استر خاصیت ضد آبی دارد و باید برای استفاده آن را با پمپ، باد کنید.

کیسه خواب قایق شو

کیسه خواب نظامی

کیسه خواب نظامی با طرح نظامی مخصوص به خود قابل تشخیص است و در واحدها و عملیات نظامی کاربرد دارد. اغلب کیسه‌خواب‌های نظامی با توجه به آنکه در شرایط خاصی به کار می‌روند، ضد آب و از جنس پلی‌استر و برزنت هستند.

کیسه خواب نظامی

بیشتر بدانید: کیسه خواب سه پوش آمریکایی


کیسه خواب سه کاره

اگر دوست دارید کیسه‌خواب به عنوان تشک و قایق بادی برای شما عمل کند، کیسه خواب سه کاره بخرید. این کیسه‌خواب‌ها بیشتر برای مکان‌های تفریحی کاربرد دارند.

کیسه خواب سه کاره

کیسه خواب قیمت و عوامل موثر در تعیین بهای آن

برای کیسه خواب قیمت مشخصی نمی‌توان در نظر گرفت اما جز وسایلی‌ست که بهای کمی ندارد. اگر به شما قیمت‌های پایین مانند: زیر ۲۰۰ تومان را پیشنهاد دادند، به کیفیت بالای آن شک کنید و بدانید مادام‌العمر قابل استفاده نیست.

به طور کلی قیمت کیسه‌خواب بر اساس کاربرد، مواد به کار رفته در آن، ویژگی‌ها و برندی که دارد از حدود ۱۰۰ تومان تا چند میلیون تومان تخمین زده می‌شود. به طور مثال قیمت کیسه‌خواب زیر در حدود یک میلیون و هفتصد تومان و پوشش آن از پر است.

کیسه خواب قیمت

بیشتر بدانید: معروف‌ترین برندهای کیسه خواب ایرانی


کیسه خواب دیجی کالا از برند معتبر چینی

به محض آنکه می‌شنوید برند یک محصول چینی‌ست دست و دلتان برای خرید آن می‌لرزد اما درباره برند چینی کله گاوی این موضوع صدق نمی‌کند. این برند تمامی محصولات خود را در نهایت کیفیت تولید می‌کند. در ادامه به توضیح بیشتری از این برند می‌پردازیم.

کیسه خواب دیجی کالا

کیسه خواب کله گاوی از باکیفیت‌ترین انواع کیسه خواب کوهنوردی

برند کله‌گاوی از دل یک شرکت چینی زاده شده که لوازم باکیفیت کوه مانند: چادر و کیسه‌خواب کوهنوردی را تولید می‌کند. خصوصیات مشترک کیسه‌خواب‌های کله‌گاوی وزن سبک، کیفیت بالای مواد استفاده شده در آن و قیمت مناسب است.

کیسه خواب کله گاوی

کیسه‌خواب کله گاوی در لینک زیر معرفی شده، بر روی آن کلیک کنید.

کیسه خواب کله گاوی پر

اگر می‌خواهید در هوای سرد زمستان خوابی گرم و نرم را تجربه کنید، پیشنهاد ما به شما کیسه خواب کله‌گاوی پر است. در این مدل کیسه‌خواب در برخی قسمت‌ها پر مرغوب و درجه یک به‌کار رفته‌است و همین پر باعث سبکی و حمل راحت کیسه‌خواب شده‌است.

کیسه خواب کله گاوی پر

اگر می‌خواهید نمونه‌ای باکیفیت از این محصول را ببینید، بر روی لینک زیر کلیک کنید.


بیشتر بدانید: معروف‌ترین مدل‌های کیسه خواب کله‌گاوی


نحوه استفاده از کیسه خواب

برای آنکه بتوانید هنگام استفاده از کیسه‌خواب بیشترین احساس راحتی و گرما را تجربه کنید، باید نکات زیر را رعایت کنید.

  • برای احساس گرمای بیشتر، به هنگام استفاده از کیسه‌خواب لباس گرم و کلاه بپوشید.
  • حتی الامکان کیسه‌خواب را از نور خورشید، ضربه، رطوبت و … دور نگه‌دارید.
  • هرگز با لباس مرطوب درون کیسه نخوابید.
  • حتما همراه با کیسه‌خواب از زیر‌انداز استفاده کنید.
نحوه استفاده از کیسه خواب

برای خرید یک ست کیسه‌خواب با تخفیف ویژه بر روی لینک زیر کلیک کنید.


ویدئوی زیر به شما نکاتی را آموزش می‌دهد تا بتوانید از کیسه‌خواب خود به درستی استفاده کنید.


بیشتر بدانید:

اصول نگهداری کیسه خواب با روش‌های ساده و کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا