بهترین انتخاب برای کفش مناسب کویر

بهترین انتخاب برای کفش مناسب کویر

چه کسی‌ست که بتواند منکر لذت سفر به کویر و راه رفتن بر روی شن‌های نرم آن شود! قدم‌های شما در کویر باید محکم، استوار و آرام باشد، تا لحظه به لحظه لذت کویر‌نوردی را بیشتر بچشید. از نظر شما چه کفشی ضامن و محافظ قدم‌ها و پاهای شما در کویر هستند و یا به زبان ساده‌تر کفش مناسب کویر چیست.

در این قسمت از مقاله ایرنت کار همراه ما شوید تا رک و راست به شما پاسخ این سوالات را بگوییم.

در این‌باره بیشتر بدانید و بخوانید: وسایل مورد نیاز در تور کویر را دقیق و کامل بشناسید.

کفش مناسب کویر

در این نوشته می‌خوانید:

چه کفشی برای کویر مناسب است

اغلب کسانی که به صورت حرفه‌ای کویر‌نوردی می‌کنند و تجربه بسیاری در سفر به کویر دارند، در پاسخ به سوال چه کفشی برای کویر مناسب است تنها یک پاسخ دارند: پوتین

 چه کفشی برای کویر مناسب است

ممکن است فکر کنید مگر می‌شود گرمای کویر را با پوشیدن پوتین تحمل کرد! در ادامه دلایلی را ذکر می‌کنیم تا اهمیت پوشیدن این کفش برای شما روشن‌تر شود.

  • ساق بلند پوتین همچون سپری ایمن در برابر ورود حشرات، نیش عقرب، مار و شن و ماسه عمل می‌کند.
  • احتمال سر خوردن و پیچ‌خوردگی پای شما در شن‌های نرم کویر زیاد است. با پوشیدن پوتین احتمال آسیب به پاهای شما کمتر می‌شود.
  • پوتین حافظی مطمئن برای زانوهای شماست تا بهتر و قوی‌تر گام بردارید.

مقاله‌ای مرتبط: همه چیز درباره انتخاب بهترین کفش کوهنوردی شما!

ویدئوی زیر مدل‌های متفاوت و جذابی را از کفش‌های مخصوص کویر به شما نشان می‌دهد و مو به مو ویژگی‌های آنها را توضیح می‌دهد.

نکات مهم برای خرید یک پوتین راحت

  • این حرف‌ها را که اگر پوتین تنگ است جا باز می‌کند و یا اگر گشاد است، پایتان بهتر تنفس می‌کند جدی نگیرید. شما باید پوتینی را انتخاب کنید که کاملا با اندازه پاهای شما متناسب باشد؛ در غیر این‌صورت کویر‌نوردی با فشار و اذیت همراه خواهد‌بود.
  • پوتین را قبل از آنکه پا کنید به دست بگیرید و ببینید سنگین است یا سبک. سبک بودن پوتین راحتی شما را برای راه رفتن دو چندان می‌کند.
  • بخش رویی پوتین باید از چرم و بخش زیرین آن بهتر است از جنس پلاستیک باشد. چرم پاهای شما را در برابر گرما و سرما حفظ می‌کند و پلاستیک مانع سر خوردن شما می‌شود.
 پوتین کفش مناسب کویر
  • اگر جنس رویی پوتین پارچه‌ای بود، مشکلی برای شما به وجود نمی‌آورد. این جنس پارچه‌ای اجازه می‌دهد تا پاهای شما بیشتر هواخوری کنند.

برای خرید یک پوتین با قیمت و کیفیت مناسب بر روی لینک زیر کلیک کنید.

جوراب ضخیم؛ همراهی مناسب برای کفش کویر گردی شما

جنس جورابی که همراه با پوتین می‌پوشید، باید ضخیم و ساق‌بلند باشد. اگر می‌خواهید ساق پاهایتان از هر آسیبی به دور باشند، از ساق‌بندهای ورزشی و یا بند کشی استفاده کنید.

جوراب برای کفش کویر گردی

آیا صندل کفش مناسب کویر است یا خیر؟

ممکن است فکر کنید یکی از پا‌پوش‌های مناسب برای کویر‌نوردی صندلی سبک و راحت است. واقعیت اینست که راه رفتن با صندل برای زمانی کوتاه حس راحتی و خنکی برای پاهای شما به همراه دارد، اما اگر این زمان طولانی شود، چیزی جز آفتاب‌سوختگی و شن و ماسه نصیب شما نخواهد‌شد.

بر روی لینک زیر کلیک کنید تا یک صندل زنانه با قیمت مناسب بخرید.

کفش کوه‌پیمایی انتخابی معقول و مناسب برای کفش کویر نوردی

کفش کوه‌پیمایی یا ترکینگ با توجه به ساختار محکمی که دارد، گزینه مناسبی برای کفش کویر‌نوردی‌ست. پس اگر این کفش را در منزل دارید نیازی نیست برای خرید پوتین هزینه کنید. کفش‌های کوه‌پیمایی برای پیاده‌روی‌های طولانی در کوه، کویر و طبیعت کاربرد دارند.

 کفش کویر نوردی

لینک زیر یک کفش کوه‌پیمایی با قیمت مناسب را به شما پیشنهاد می‌دهد.


 

اگر دوست دارید و کمی وقت دارید در قسمت نظرات برای ما بنویسید تا به حال به کویر سفر کرده‌اید؟ پا‌پوش شما در این مسیر چه نوع کفشی بوده‌است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا