ساخت ماشین با لگو

ساخت عملی ماشین با لگو

ساخت لگو ماشین کوچک

ساخت ماشین با لگو، بویژه برای پسران بسیار لذت بخش است، هرچند ما به شما توصیه میکنیم که برای تقویت قوه خلاقیت فرزندتان، آن را خودشان تجربه کنید، اما در این نوشته به معرفی چند مدل لگو و آشنایی با چگونگی ساخت ماشین های لگویی است.

آنچه در این مطلب میخوانید:

چگونه یک ماشین با قطعات لگو بسازیم؟

ماشین ها بسته به مدل و سایزشان تعداد متفاوتی از قطعات لگو را برای ساختن لازم دارند. برخی ماشین ها بسته به جزئیات و میزان پیچیدگی آنها تا هزار قطعه برای ساخته شدن نیاز دارند. اما برخی دیگر با تعداد خیلی کمتری از قطعات لگو، ساخته می شوند. حتی ماشین هایی وجود دارند که با کمتر از صد قطعه لگویی سرهم شده و ساخته می شوند. و می توانند بچه ها را به خود جذب کرده و آنها را سرگرم کنند.

ساخت لگو ماشین کوچک بتمن

ساخت لگو ماشین کوچک:

ساخت لگو ماشین کوچک نیاز به قطعات زیادی هم ندارد و تعداد قطعات آن زیر ۱۰۰ تکه می باشد. بچه ها می توانند اکثر این لگو ها را از سنین چهارسالگی بسازند .

  • آموزش ساخت لگو ماشین کوچک :

در اینجا یک نمونه از فیلم لگو ماشین کوچک را آوردیم تا با مفهوم ماشین های کوچک بهتر آشنا شویم:

در فیلم بالا شاهد ساخت یک مدل ماشین کوچک با لگو خواهیم بود. عمده قطعات این ماشین از سه رنگ سفید و مشکی و سبز تشکیل شده است و سرهم کردن آن بسیار راحت بوده و مرحله به مرحله توضیح داده شده است.

در مرحله اول شما باید شاستی و کفی ماشین را بر روی هم قرار دهید و در آخر، اتاق ماشین که به صورت طلق مانند است را روی آن قرار داده و چرخ های ماشین را وصل می کنید. از جذابیت های این ماشین کوچک این است که می توانید یک عدد مینی فیگور کوچک را به عنوان راننده در داخل آن قرار دهید.

ساخت لگو ماشین کوچک بتمن:

همان طور که می دانید بتمن یکی از معروف ترین شخصیت های انیمیشنی است که طرفداران زیادی در بین بچه ها دارد. حتی فیلم های سینمایی زیادی از این شخصیت ساخته شده است.

بتمن یکی از ابرقهرمانانی است که دارای قدرت ماورایی و فرابشری می باشد.

این شخصیت توسط کمپانی انیمیشن سازی وارنر وارد انیمیشن ها شده است و کودکان زیادی را عاشق خود کرده است.

سرهم کردن لگو ماشین های بتمن نیز مانند دیگر ماشین هاییست که در بالا توضیحا دادیم. لگوی ماشین بتمن مثل خود ماشین بتمن به رنگ مشکی و ظاهر عجیب و غریب و بسیار جذاب دارد.

تقریبا تمامی کودکان را عاشق لگوهای بتمن می باشند. و به جرات می توان گفت کودکی نیست که علاقه ای به داشتن لگو ماشین بتمن نداشته باشد.

  • آموزش ساخت لگو ماشین بتمن :

البته لگوی ماشین بتمن در سایز و اندازه های مختلفی تولید شده است که برخی در سایز های کوچک دارای تعداد قطعات کمی هستند. برخی نیز دارای قطعات بیشتری می باشند که با آن ها می توان ماشین های خاص بتمن را سر هم کرد و از ساختن آنها لذت برد.

در ویدیو زیر می‌توانید آموزش ساخت یک مدل از ماشین های بتمن را ببینید.

در فیلم بالا دیدیم ساخت لگو ماشین بتمن مدل ۳۰۵۲۱را دیدیم که دارای ۶۸ قطعه است و از سری بتمن موویست.

فراموش نکنید که در ساخت همه ماشین ها اول باید از زیر شروع کرده و اول از همه شاستی ماشین را بسازید. و قطعات رار وی هم قرار داده تا به سقف ماشین برسید. مرحله آخر نوبت به وصل کردن چرخ ها و چراغ های ماشین میرسد.

برای خرید محصولات لگو از دیجی کالا بر روی لینک زیر کلیک کنید:

ساخت لگو ماشین جنگی:

آموزش سرهم کردن لگوهای ماشین جنگی نیز کار سختی نیست. شما می توانید با دیدن فیلم زیر تا حدود زیادی با نحوه ساختن این لگو ها آشنا شوید.

همچنین بدانید منظور از ماشین های جنگی چیست و آنها چگونه سر هم می شوند. و چالش های ساخت این نوع ماشین ها کدام هستند.

  • آموزش ساخت لگو ماشین جنگی:

در فیلم بالا همان طور که دیدیم بهتر است ابتدا قطعات لگو را از هم تفکیک کنیم. تکه های هم شکل و هم رنگ را در کنار هم بگذاریم. همچنین چرخ ها و سپر ها را هر کدام جداگانه قرار دهیم.

در این لگوی ماشین جنگی که بسیار شبیه به تانک است باید بعد از ساختن و سر هم کردن شاستی محصول، به سراغ ساخت قسمت پرتاب توپ آن برویم. بصورت جداگانه قسمت پرتاب توپ را سر هم کرده و در اخر بر روی ماشین اصلی سوار کنیم.

ساخت لگو ماشین مسابقه ای:

  • آموزش ساخت لگو ماشین مسابقه ای:

در ادامه می خواهیم فیلم لگو ماشین مسابقه ای فرمول یک را برای آشنایی هر چه بیشتر شما عزیزان بیاوریم.

ساخت ماشین های مسابقه ای فرمول یک یا همون ساخت ماشین های مسابقه ای رالی برای بزرگسالان هم جذابه :))

فیلم بالا مربوط به سرهم کردن لگوی ماشین مسابقه ای از نوع فرمول یک بود. ماشین فرمول یک همان طور که در فیلم بالا هم مشاهده کردید کشیده تر از ماشین های معمولی است.

در ساخت این ماشین که عمده قطعات آن به رنگ کرمی و زرد می باشد. ابتدا شاستی و زیره محصول را می سازیم و در آخر فرمان و چرخ های ماشین را وصل می کنیم. از جذابیت های این محصول این است که فضای کافی برای یک مینی فیگور به عنوان راننده را دارد.

در اخر فیلم یکبار دیگر شاهد تمام قطعات این محصول به صورت جدا گانه خواهیم بود. برای راهنمایی بیشتر مراحل ساخت آن بصورت آهسته نمایش داده شده است.

ساخت لگو ماشین پورشه:

ماشین پورشه یکی از ماشین های سوپر اسپورت در دنیای واقعی می باشد که طرفداران دو آتیشه زیادی در دنیا و بخصوص در ایران دارد.

ساخت لگو ماشین پورشه نیز با توجه به نوع و مدل آن می تواند بسیار سخت یا آسان باشد. لگوی ماشین های پورشه که در ایران به پورش نیز معروف هستند در نمونه های مختلفی تولید شده اند و در بازار موجود می باشند.

ساخت لگو ماشین پورشه

این لگو ها که تعداد قطعات برخی از آنها به چند هزار تکه نیز می رسد می توان نمونه های مختلفی از ماشین پورشه را ساخت و خود را به چالش کشید.

از معروف ترین ماشین های پورشه که لگوهای آن نیز طراحی و تولید شده است می توان به پورشه ماکان و پانمرا اشاره کرد.

در ادامه می خواهیم فیلم ساخت یک نمونه از لگو ماشین پورشه را بیاورریم تا با مدل های این لگوی دوست داشتنی بیشتر آشنا شوید.

  • فیلم ساخت لگو ماشین پورشه:

در فیلم بالا شاهد سرهم کردن لگوی مدل ۷۵۸۹۵ خواهیم بود .این محصول دارای ۱۸۰ قطعه برای ساخت ماکت ماشین پورشه مدل ۹۱۱ می باشد. در ابتدا اگر نگاهی گذرا به دفترچه راهنمای تصویری محصول بی اندازیم می بینیم که تعداد هر کدام از قطعات پلاستیکی موجود در جعبه را به ما نشان می دهد.

بطور مثال خیلی واضح نشان داده شده است که این محصول دارای چهار چرخ و یک عدد مینی فیگور می باشد. همچنین تعدا چراغ ها و سایر قطعات نیز نشان داده شده است.

اگر کودک چهار تا ده سال دارید احتمالا مطلب زیر برای شما مفید باشد:

راهنمای انتخاب بهترین دوچرخه برای کودکان

در ابتدا می توانیم راننده ماشین را بسازیم که کار بسیار راحتی می باشد. عمده قطعات این ماشین پورشه به رنگ سفید و خاکستری و مشکی می باشد که باید مرحله به مرحله و به ترتیب بر روی هم قرار گیرند تا ما شاهد یک ماشین پورشه زیبا باشیم.

برای خرید محصولات لگو از دیجی کالا بر روی لینک زیر کلیک کنید:

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا