دستگاه فر مو

شناخت ۱۴ مدل دستگاه فر مو

دستگاه فر مو

از لذت‌های روزمره زندگی می‌توانیم به آراستن موها به حالت‌های مختلف اشاره کنیم.
ایجاد تنوع در مدل موها برای همه‌ی ما جذابیت زیادی دارد، افرادی که موهای صاف و لخت دارند علاقه مند هستند موهای خودشون رو فر کنند و برعکس افرادی با موهای فر به دنبال روش هایی برای صاف کردن مو میگردند. احتمالا جالب باشد که بدانید برای بیشتر افراد تغییر در مدل موها، تنوعی بسیار عالی به حساب می آید.
در این مطلب سعی بر این داشتیم لیست جامع و کاملی از ابزار و دستگاه‌های فر کننده مو رو جمع آوری کنیم.
در پایان این بخش شما با انواع دستگاه فر مو آشنا می‌شوید. با استفاده از توضیحات هر دستگاه می‌توانید به‌راحتی دستگاه فر کننده ایی که مناسب مدل مو و سلیقه خودتان است انتخاب کنید و سپس اقدام به خرید کنید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

انواع دستگاه‌های فر کننده مو

انواع دستگاه فر کننده مو

یکی از جذاب ترین مدل آرایش مو برای خانم‌ها فرکردن مو است. برای فر کردن مو راه‌های مختلفی وجود دارد که افراد می‌توانند برای این کار به آرایشگاه مراجعه یا این‌که با استفاده از دستگاه فر کن خانگی، خود اقدام به فر کردن موها کنند.


کدام مدل دستگاه فرکننده را انتخاب کنید؟

انواع فر کننده مو

چه مدل موی فری را دوست دارید؟ این سؤال، مهمترین سوالی است که باید جواب داده شود.
این که صرفا از یک مدل فر استفاده می کنید یا می خواهید با این دستگاه فرکننده ، مدل‌های متنوعی را روی موهای خود امتحان کنید، در تعیین نوع دستگاه تاثیرگذار است. اگر علاقه به استفاده از مدل های فر گوناگون دارید، از فرکننده‌های چند کاره استفاده کنید. این فر کننده‌ها به کمک سری‌های مختلفی که دارند، تنوع مدل‌های مختلفی از موی فر را برای شما مقدور می سازند.
البته امروزه اغلب دستگاه‌های فر کننده مو توانایی حالت‌دهی با بیش از یک مدل فر را دارند.

نخستین گام برای خرید یک دستگاه فر کننده مو، آشنایی با انواع مدل های آن و انتخاب مناسب ترین نوع، طبق مدل مو و خواسته‌ی شما می‌باشد.


با انواع فرکننده‌‌های برقی آشنا شوید

دستگاه مو فر کن از جنس‌های فلزی، سرامیکی، تیتانیومی و کروم ساخته می‌شوند. نوع سرامیکی آن‌ها دارای کارایی بهتری هستند و طرفداران بیشتری نیز دارند.

دستگاه فر مو مخروطی 

دستگاه فر کردن مو

دستگاه مو فر کن مخروطی، عربی یا کله قندی. این نوع فرکننده، موها را به صورت S در می‌آورد. توجه داشته باشید که نوع پیچیدن مو به دور فرکننده نیز در حالات مختلف، مدل فرهای متفاوتی به دست می‌دهد.

دستگاه فر مو لوله‌ای

دستگاه فر کردن مو

این مدل دستگاه فرکننده به طورکلی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید موهایتان فری ملایم و طبیعی داشته باشد، این دستگاه بسیار مناسب است. فرکننده‌های لوله‌ای در سایز‌های متنوعی وجود دارند.

[ بیشتر بخوانید: دستگاه فر مو بابلیس لوله ایی ]

دستگاه فرکننده مو مار پیچی

دستگاه فر کردن مو

این فرکننده‌ها شکل مارپیچی به موهای شما می‌دهند. فرهایی که به این صورت درست می‌کنید، شبیه منحنی و حلزونی ‌شکل هستند.

دستگاه فر کن مو مرواریدی

دستگاه فر کن مو

دستگاه فرکننده مرواریدی یا موپیچ، ظاهری متفاوت نسبت به دیگر فرکننده‌های مو دارد. این دستگاه با داشتن برجستگی‌های‌ توپی شکل بر روی سطح میله آن، فرهای خوش حالت و طبیعی به مو می‌دهد. همچنین این فرکننده برای موهای بلند بسیار مناسب است.

دستگاه فر کننده دو قلو

دستگاه فر کن مو

دستگاه فر مو دو قلو، از میله‌ای دو قسمتی تشکیل شده و برای ایجاد فرهای مدل S و فرهای لوله‌ای مناسب است.

دستگاه فر کن اتو موج 

دستگاه فر کن مو

دستگاه فر کننده اتو موج موها را به حالت مارپیچ در می ‌آورد. عملکرد فر مو اتو موج شبیه دستگاه فر کننده میله ‌ای است اما سرعت عمل آن بالاتر است و می توانید در مدت زمان کوتاه تری موها را به حالت فر S شکل در آورید.

بیشتر بخوانید: دستگاه موج مو پرومکس

دستگاه فر مو چرخشی

دستگاه مو فر کن

فرکننده‌های چرخشی، موها را به حالت مارپیچ در می‌آورند و به آن فر سیم تلفنی یا نانسی نیز می‌گویند. این نوع فرکننده درواقع عملکردی مانند دستگاه‌های فرکننده میله‌ای دارند، با این تفاوت که سرعت عمل در نوع برقی بالاتر می‌رود. برای استفاده از این مدل باید یک دسته مو را بین صفحات قرار داده و انبر را بست تا موتور شروع به چرخیدن کند و موها را به دور میله بپیچد.

دستگاه فر مو اتوماتیک 

دستگاه مو فر کن

فرکننده‌های اتوماتیک به این صورت عمل می‌کنند که یک تکه از موها را به داخل دستگاه می‌کشند و آنرا به شکل فر مارپیچ خارج می‌کنند. حالت موی خروجی، شبیه فر با مدل میله‌ای که در بالا توضیح دادیم می‌شود.

دستگاه فر کننده مو چرخشی

دستگاه مو فر کن

این فر کننده دارای مخزنی حرارتی با یک میله‌ی سرامیکی در وسط است. به کمک گیره تعبیه شده داخل مخزن حرارتی و موتور چرخشی دستگاه، موها به دور میله‌ی داغ جمع می‌شود. برای این کار باید یک دسته مو را داخل مخزن قرار داده و انبر را بست تا موتور شروع به چرخیدن کند.

بیگودی برقی

دستگاه فر مو بیگودی برقی

این مدل بیگودی‌ها در سایز های مختلف وجو دارند که با استفاده از پایه مخصوص داغ می‌شوند و طبق روش معمول استفاده از بیگودی، موها پیچیده می شوند.

سشوار چرخشی

سشوار‌های چرخشی با استفاده ار برس مخصوص فر کردن مو می‌توانند موهایی با فر طبیعی برای شما به ارمغان می‌آورند.

بیشتر بدانید: همه چیز درباره‌ی سشوار چرخشی بابلیس


اجزا دستگاه فرکننده مو چیست؟


تنظیمات گرمایی در دستگاه فر کن مو تا چه حد مهم است؟

هر نوع مو به تنظیمات گرمایی خاصی نیاز دارد. موهای ضخیم می‌توانند گرمای بیشتری را تحمل کنند، درحالی‌که موهای نازک به گرمای کمتری نیاز دارند تا حالت بگیرند. دماهای بالاتر برای زمانی است که می‌خواهید دسته بزرگی از موها را با هم فر کنید.

اگر درجه حرارت دستگاه فرکننده مو قابل ‌تنظیم باشد، می‌توانید بسته به نوع موی خودتان درجه حرارت آن را تغییر دهید.

* نکته‌ایی که باید به آن توجه کنید این است که بیشتر فرکننده‌ها تا بیشتر از ۴۰۰ درجه گرما دارند، اما بهتر است اجازه دهید فقط آرایشگران و افراد حرفه‌ای با دمای بالاتر از ۴۰۰ درجه کار کنند. موهای خودتان را با دمای بین ۳۰۰ تا ۳۴۰ حالت دهید تا از آسیب رسیدن به موها جلوگیری کنید.
اگر موهایتان نازک است، بهتر است با دمای کمتر از ۱۷۵ درجه موهایتان را حالت بدهید.


آیا وجود گیره در دستگاه‌های فر کننده مو اهمیت دارد؟

برخی از مدل‌های فرکننده، گیره فنری دارند که موهای شما را هنگام فر کردن در جای خود نگه می‌دارد. این مدل رایج‌ترین نوع دستگاه فرکننده است. نوع میله‌ای بدون گیره است و باید هنگام فرکردن، انتهای مو را با دستتان نگه دارید.

تفاوت مدل‌های گیره‌دار و ساده

  • با فرکننده گیره‌دار دیگر لازم نیست انتهای مو را نگه دارید و خودش این کار را انجام می‌دهد. اندازه میله آن متنوع است و کار با آن راحت است.
  • با فرکننده بدون گیره می‌توانید تا نوک موها را با دست بپیچانید. همچنین می‌توانید آن را تا ریشه‌ها نزدیک کنید و حجم بیشتری به موها بدهید. علاوه ‌براین، جای گیره روی موها نمی‌ماند.

سهولت در استفاده از دستگاه فر کن مو با کابل ۳۶۰ درجه

اتصال کابل ۳۶۰ درجه کار با دستگاه فر کننده مو را بسیار آسان میکند و به شما اجازه می‌دهد حین کار با دستگاه آن را در هر جهت دلخواه حرکت بدهید بدون آنکه سیم دستگاه مزاحم شما باشد.


انواع فر کننده مو غیر برقی

بیگودی معمولی 

بیگودی‌ها در سه نوع معمولی، آبی و برقی موجود هستند. انتخاب بین این سه مدل به تجربه شما در استفاده از آنها بر‌می‌گردد. بیگودی‌های معمولی به نسبت کارایی مناسبی که دارند از قیمتی به مراتب پایین‌تر برخوردارند.

بیگودی مجیک

فرکردن موها با استفاده از بیگودی قدیمی‌ترین و کم‌‌ ضررترین روش است. از آنجایی که فرکننده‌های حرارتی به مرور زمان در استفاده‌ی طولانی مدت از آنها به مو آسیب می‌رسانند ، برخی از افراد ترجیح می‌دهند از بیگودی برای فرکردن موهای خود استفاده کنند. استفاده از بیگودی های مجیک بسیار ساده است و با کمترین مهارت می‌توانید موهایی با حالت فر طبیعی داشته باشید.

مجموعه بافت مو

با بافتن موها به ساده‌ترین روش می توانید موهای خود را حالت بدهید.


خرید فر کننده مو برقی

در ادامه چند دستگاه فر کننده محبوب در بازار را معرفی کردیم.

فرکننده‌ی مو «بابلیس» مدل «C1100SDE» جزو دستگاه‌های موسوم به فرکننده‌های جادویی است که به شکل خودکار، عملیات فرکردن را انجام می‌دهند. این فرکننده شامل یک مخزن حرارتی با یک استوانه‌ی چرخان درون آن است که با بستن انبر دستگاه، موها به دور استوانه پیچیده شده و تحت حرارت قرار می‌گیرند. روی این استوانه توسط لایه‌ای از سرامیک پوشانده شده که باعث می‌شود موها بعد از فرکردن، نرم‌تر و درخشان‌تر به نظر برسند.

قیمت دستگاه فرمو

فر کننده مو بابیلیس مدل C1100SDE

پوشش سرامیک
دمای قابل تنظیم :
۲۱۰ و ۲۳۰ درجه‌ی سانتی‌گراد
دارای سه زمان ۸، ۱۰ و ۱۲ ثانیه

برای خرید دستگاه فر کننده بابلیس اتوماتیک از دیجی‌کالا، روی لینک زیر کلیک کنید


فر کننده‌های مو انواع فراوانی دارند که یکی از معروف‌ترین آن‌ها فر کننده‌ مخروطی است. فر کننده مدل «ST2278» فر کننده‌ای مخروطی با پوشش سرامیک و قطر ۲۵-۱۳ میلی‌متر است. مخروط فر کننده که توسط لایه‌ای از سرامیک پوشانده شده است. این پوشش آسیب دیدن مو در اثر حرارت زیاد را کمتر می‌کند. علاوه بر این باعث می‌شود موها بعد از فر کردن حالت نرم‌تر و درخشان‌تری داشته باشند.

قیمت دستگاه فرمو

فر کننده بای بابلیس نانو مدل ST2278

دارای نمایشگر دیجیتالی درجه حرارت
قابلیت تنظیم درجه حرارت در ۱۳ حالت
بهره گیری از تکنولوژی نانو
داغ شدن سریع سرتاسر میله
سیم چرخشی ۳۶۰ درجه

برای خرید دستگاه فر کننده بابلیس از دیجی‌کالا، روی لینک زیر کلیک کنید

برای مطالعه بیشتر درباره دستگاه فر کننده بابلیس کلیک کنید


قیمت مو فر کن

فرکننده مو پرومکس مدل ۴۵۴۵K

دارای صفحه‌های سرامیکی با روکش کراتین
فرکننده و حالت‌دهنده
مدت زمان گرم شدن: ۳۰ ثانیه
قابلیت تنظیم دما در ۶ دما
دارای حلقه آویز
قابلیت تنظیم اندازه‌ی فر در ۴ اندازه‌

برای خرید دستگاه فر کننده پرومکس از دیجی‌کالا، روی لینک زیر کلیک کنید


قیمت مو فر کن

فر کننده و اتو مو پرومکس مدل ۸۵۶۲ez

تغییر کاربری دستگاه با چرخش ۹۰ درجه
دارای دکمه‌های چرخش به چپ و راست
قطر مخروط: از ۲۵ تا ۳۰ میلی‌متر
۱۳ دمای قابل تنظیم از ۱۰۰ تا ۲۲۰ درجه‌
مدت زمان گرم‌شدن: ۳۰ ثانیه
دارای پایه‌ی تعبیه شده در بدنه

برای خرید دستگاه دو کاربره پرومکس از دیجی‌کالا، روی لینک زیر کلیک کنید

برای مطالعه بیشتر درباره انواع دستگاه فر کننده مو پرومکس کلیک کنید.

مطالب مرتبط :

هر چیزی که باید درباره فر مو بدانید 

چند مدل بستن موی فر

فر کننده مو مردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا