نکات بستن چمدان یک بار برای همیشه!

نکات بستن چمدان یک بار برای همیشه!

نکات بستن چمدان یک بار برای همیشه!

بستن چمدان برای مسافرت ممکن است یک کار ساده به نظر برسد اما اگر این کار را اشتباه انجام دهید، ممکن است اشیاء باارزشتان را گم کنید، هزینه‌ی اضافه‌بار پرداخت کنید و یا مجبور می‌شوید لکه‌های به‌جامانده از بطری شکسته لوازم‌آرایشی را تمیز کنید. به همین دلیل مهم است که نکات بستن چمدان را یاد بگیریم بدانیم چطور آن را به‌طور هوشمندانه ببندیم.

اگر در حال آماده شدن برای سفر بعدی‌تان هستید، کمی زمان برای انتخاب لباس‌هایی که می‌خواهید با خود به همراه داشته باشید اختصاص دهید. هر چیزی را که با خود به همراه می‌برید به‌درستی سامان‌دهی و تا کنید و مرتب در چمدانتان قرار دهید. انجام این کارها سرانجام سبب می‌شود وقتی به مقصد رسیدید چند دست لباس چروک نداشته باشید.

نکات بستن چمدان مطرح‌شده در زیر در مورد هر مرحله از جاسازی لباس در چمدان از انتخاب یک کیف نظم دهنده چمدان گرفته تا بحث همیشگی بین لوله کردن و تا کردن لباس‌هایتان، شمارا راهنمایی می‌کند.

اولین قدم بستن چمدان برای مسافرت: لباس‌هایتان را مرتب کنید

اولین قدم بستن چمدان برای مسافرت

اغلب افراد هنگام سفر وسایل زیادی با خود می‌برند. اغلب به این دلیل که می‌ترسند برای شرایط خاص آب‌وهوا، گردش یا رویدادها آماده نباشند. اما این وسایل اضافه و سنگین، در سفر دست‌وپاگیر هستند. برای جلوگیری از برداشتن باروبندیل زیاد، اولین قدم ساماندهی لوازمی که می‌خواهید با خود ببرید و حذف وسایل غیرضروری است.

چند راهکار برای کاهش بارتان وجود دارد، به‌خصوص اگر از نزدیک شدن به وزن مجاز شرکت هواپیمایی خود می‌ترسید:

۱- تشحیص لوازم ضروری

در نظر بگیرید وقتی به مقصدتان رسیدید به چه چیزهایی نیاز دارید و چه لوازمی ممکن است از قبل در آنجا وجود داشته باشد. برای مثال نیازی به آوردن حوله در اقامتگاه‌ها ندارید اما اگر می‌خواهید در سواحل خزر چادر برپا کنید قطعاً نیاز دارید یک حوله ساحلی بردارید.

۲- ساماندهی وسایل به ترتیب اهمیت

با مهم‌ترین چیزها مانند لباس، لوازم‌آرایش، شارژر تلفن، یک مبدل برق برای خروجی‌های مختلف، و مدارک مهم سفرتان شروع کنید، سپس به سراغ وسایل تجملی‌تر مانند کرم شب، کتاب و چیزهای کوچک دیگری که سبب افزایش وزن و اشغال فضا می‌شوند بروید.

۳- از وسایل چندکاره استفاده کنید

مثلا بررسی کنید که تلفن هوشمند شما می‌تواند جایگزین کدام لوازم فیزیکی شود. علاوه بر اینکه برای برقراری تماس و ارسال پیامک به یک تلفن سازگار با GSM نیاز دارید. گوشی هوشمند شما می‌تواند جایگزین نقشه‌های کاغذی باشد، به‌عنوان چراغ‌قوه، دوربین و کتاب‌خوان الکترونیکی استفاده شود و حتی به‌عنوان مترجم از طریق اپلیکیشن‌های آفلاین عمل کند.

با در نظر گرفتن موارد بالا وسایل اضافه را فعلا بیرون بگذارید.

دومین قدم: طریقه گذاشتن لباس در چمدان بدون چروک شدن

طریقه گذاشتن لباس در چمدان بدون چروک شدن

هنگامی‌که لوازم ضروری‌تان را محدود کردید، وقت آن است که لباس‌هایتان را جمع کنید و آن‌ها را بچینید. در آخر می‌توانید به وسایل غیرضروری خود برگردید و ببینید آیا جایی برای آن‌ها دارید و چیزی هست که بخواهید با خود به سفر ببرید یا خیر. بااین‌حال، اگر فکر می‌کنید با سوغاتی بر خواهید گشت، برای خرید سوغاتی‌ها در مقصدتان جا بگذارید و به یاد داشته باشید چیزهایی مثل لوازم بهداشتی و کتابچه راهنمای شهر را وقتی به مقصد رسیدید می‌توانید پیدا کنید.

استفاده از کیف های نظم دهنده

کیف‌های نظم دهنده چمدان طریقه گذاشتن لباس در چمدان را کاملاً اصلاح می‌کنند و برای ساماندهی و جلوگیری از به‌هم‌ریختگی لباس‌ها در اثر تکان‌های مسیر و برداشتن لوازم فوق‌العاده مفید هستند. هرگونه جابه‌جایی باعث ایجاد چروک در لباس‌ها می‌شود و این وسیله لباس‌های شمارا محکم و بدون چین ‌وچروک نگه می‌دارند.

برای خرید نظم دهنده چمدان از دیجی کالا روی لینک زیر کلیک فرمایید:


مطلب پیشنهادی: نظم دهنده چمدان ؛ همه نکات مهم برای انتخاب و خرید


پیچیدن لباس ها در کاورهای خشک شویی

کاورهای پلاستیکی که از خشک‌شویی می‌گیرید را دور نریزید. در عوض از آن‌ها برای پیچیدن لباس‌های مستعد چروک شدنتان استفاده کنید. به این دلیل که: چین‌وچروک‌ها از اصطکاک میان پارچه‌ها ایجاد می‌شوند، وقتی یک‌لایه پلاستیکی بین پارچه قرار می‌گیرد، اصطکاک را کاهش می‌دهد. این طریقه چیدن لباس در چمدان حتی برای لباس‌هایی که زود چروک می‌شوند هم مناسب است. در هر کیسه فقط یک لباس را بپیچید یا آویزان کنید.

گذاشتن لباس نوزاد در کیسه زیپ دار

کیسه‌های زیپ دار اثاث نکات بستن چمدان برای قرارداد لوازم‌بهداشتی و یا چیزهایی که امکان نشت رطوبت دارند در هنگام سفر است. طریقه گذاشتن لباس در چمدان به کمک این کیسه‌ها همانند کیف‌های بسته‌بندی است و برای قرار دادن لباس‌های نوزادان مانند پوشک، لباس‌زیر و جوراب عالی هستند.

تی شرت و شلوار استرچ را رول کنید ، تا نکنید

تی‌شرت‌ها و البسه کژ وال کتانی وقتی جابه‌جا و به هم ریخته نشوند فرم خوبی دارند. یک پیراهن را روی تخت یا میز پهن کنید، آستین‌ها را به‌عقب جمع کرده و به‌صورت مستطیل درآید، دوباره از طول تا بزنید و آن را محکم لوله کنید. سپس لباس‌های لول شده‌تان را کنار هم قرار دهید.

حواستان به فضاهای خالی میان وسایل باشد

جوراب، روسری و سایر لوازم نرم برای جاسازی لباس در چمدان بین کیف‌های بسته‌بندی، کیسه‌های زیپ-تاپ و داخل کفش (که باید برای تمیز نگه‌داشتن لباس‌ها در کلاه حمام یا کیسه‌های پلاستیکی قرار داده شوند) بسیار مناسب هستند. صحبت کفش شد، درون هرکدام کاغذ خشک‌کن فروکنید تا سایر البسه و لوازم بوی بد نگیرند.

برای خرید بهترین چمدان کودک از دیجی کالا روی لینک زیر کلیک فرمایید:

سومین قدم از نکات بستن چمدان : برای رفتن به فرودگاه آماده شوید

برای اینکه مطمئن شوید آماده رفتن هستید، قبل از این‌که وسایل سفرتان را ببندید و به فرودگاه یا هر پایانه دیگر بروید، چند کار مهم باید انجام دهید.

هر وسیله‌ای که تا بازگشت از سفر نیازی به آن نخواهید داشت را یک جا درون بار سفرتان قرار دهید. باید مواردی مانند کلیدهای خانه، مقداری پول، کپی گذرنامه و رسیدهای پشتیبان را درجایی که در طول سفر به آن دسترسی ندارید مانند جیب عقب کوله‌پشتی و یا ته چمدان قرار دهید.

توصیه می‌کنیم یک پوشه پلاستیکی A4 به همراه داشته باشید و هر چیزی که در فرودگاه نیاز دارید را داخل آن قرار دهید. به دلیل بازرسی‌های متعدد شناسنامه و بلیط که هر چند دقیقه یک‌بار جیب‌هایتان را خالی می‌کنید و مجدد مدارک را در جای خودش قرار می‌دهید ممکن است جای قرار دادن مدارکتان را فراموش کنید.

بااین‌حال، اگر تمام چیزهایی که نیاز دارید را به‌جای گذاشتن داخل جیب لباستان داخل یک پوشه قرار دهید و به فرودگاه بروید، استرس کمتری را تجربه خواهید کرد.

اگر لوازم سفر خود را به قسمت بار تحویل می‌دهید، دقت کنید که موارد زیر را همراه خود در کابین هواپیما داشته باشید: هر چیز باارزشی، وسایل شکستنی، دارو، برخی از لوازم‌آرایشی اساسی و یک تکه لباس برای مواقع احتمالی که شاید چمدانتان گم شود.

ویدئو آموزش بستن چمدان برای مسافرت بعدی‌تان

در ویدئوی زیر با بهترین نکات بستن چمدان به روش حرفه ای‌ها آشنا می‌شوید. برای مشاهده سایر نکات مانند نحوه جاسازی لباس در کیف نظم دهنده چمدان و نحوه بستن چمدان برای سفر اپارات ایرنت کار را دنبال کنید.

۱۱ هک جاسازی لباس در چمدان

11 طریقه چیدن لباس در چمدان به شیوه صحیح

ترفندها برای بستن چمدان کم نیست، ما در ادامه مقاله نکات بستن چمدان چند ترفند کاربردی دیگر که توسط گردشگران باتجربه توصیه‌شده‌اند و در بستن چمدان برای مسافرت کمکتان می‌کند بار سفر خود را به سبک حرفه‌ای‌ها ببندید.

از تمام فضاها استفاده کنید، حتی از کفش هایتان!

اگر می‌خواهید یک جفت کفش اضافی بردارید، به خاطر داشته باشید که داخل آن‌ها فضای کافی برای قرار دادن جوراب و لباس‌های زیر وجود دارد.

کرم اصلاح صورت لازم نیست

اگر نمی‌خواهید تیوپ بزرگ کرم اصلاح را همراهتان داشته باشید، می‌توانید به‌جای آن از صابون، نرم‌کننده و یا ضد آفتاب به‌عنوان کرم اصلاح استفاده کنید.

لباس‌زیر اولویت شماره یکتان است

زمانی که لوازم ضروری‌تان را محدود می‌کنید یادتان باشد: اگر در یک سفر کاری نیستید، شما بیشتر از یک دست لباس خوب لازم ندارید، ولی قطعاً به تعداد زیادی لباس‌زیر نیاز دارید.

لباس‌های سبک را روی سایر وسایل قرار دهید

ابتدا لباس‌ها و کفش‌های سنگینتان را زیر قرار دهید و سپس به سراغ لباس‌های سبک‌تر بروید. به‌این‌ترتیب، زمان بستن اثاثیه، لازم نیست به وسایل بزرگ فشار وارد کنید.

پیدا کردن ظرف‌های خوب

اگر نمی‌خواهید برای مسافرت وسایل جدید «در سایز سفری» بخرید آن‌هم وقتی‌که از قبل آن‌ها را در خانه‌دارید، می‌توانید از یک ظرف مناسب برای جا دادن اقلام درون آن استفاده کنید.

همه‌چیز داخل بطری دارو جا می‌گیرد

گوش پاک‌کن، سنجاق‌ها و همچنین جواهرات به خوبی در بطری‌های دارو جا می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم که یک بطری مات برای جواهرات پیدا کنید، یا اگر نمی‌خواهید آنها را با کاغذ بپوشانید. یک کاربرد واضح دیگر بطری دارو، استفاده از قرص‌های بیشتر است مثل مولتی‌ویتامین‌ها.

شامپو پیدا می‌کنید، اما مرطوب‌کننده پیدا نخواهید کرد!

شامپو را می‌توانید در سفر پیدا کنید و معمولاً تمام هتل‌ها همراه با یک پکیج بهداشتی در اختیارتان قرار خواهند داد، اما پیدا کردن مرطوب‌کننده هنگام مسافرت سخت خواهد بود.

از مایعات استفاده نکنید

قبل از عازم شدن، درب بطری مایعات یا ژل‌ها را بازکنید، یک پلاستیک محکم سر آن قرار دهید و سپس درپوش را مجدداً بپیچانید. این کار نه‌تنها به محکم ماندن درپوش کمک می‌کند، یک لایه محافظ دیگر بین بطری مایعات و تمام لباس‌های تان ایجاد می‌کند.

از لباس‌هایتان در برابر کفش‌ها محافظت کنید

اگر کفش‌های تان بوی بد می‌دهند یا کثیف هستند، آنها را داخل یک کلاه حمام یا کیسه زیپ‌دار قرار دهید این روش کاملی برای جلوگیری از انتشار بو نیست اما حداقل یک مانع جزئی بین آن‌ها و لباس‌ها خواهد بود.

یک کتاب‌خوان الکترونیکی بخرید

کتاب‌خوان الکترونیکی برای افرادی که دوست دارند هنگام مسافرت مطالعه کنند ضروری است. نسخه‌های جدید کتاب خوان‌ها اندازه کوچک‌تری دارند و در جیب لباس جا می‌شوند و می‌توانند جایگزین صدها کتاب شوند، که فضای زیادی را اشغال می‌کنند. اگر سمت تبلت بروید، می‌توانید کامپیوتر، بازی‌ها، موسیقی و کتاب‌هایتان را در یک دستگاه داشته باشید.

از یک مبدل برای شارژ تمام دستگاه‌ها استفاده کنید.

در بازار رابط‌های همه‌کاره سفری وجود دارند. این‌گونه تنها یک آداپتور برای شارژ کردن کامپیوتر، تبلت، گوشی، کتاب‌خوان الکترونیکی، ریش‌تراش برقی و با خودتان حمل می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا