نظم دهنده چمدان ؛ قبل از خرید نظم دهنده چمدان حتما این نکات را بدانید

نظم دهنده چمدان ؛ همه نکات مهم برای انتخاب و خرید

نظم دهنده چمدان

مهم نیست اندازه چمدانتان چقدر بزرگ یا کوچک است، مرتب نگه‌داشتن آن می‌تواند یک چالش باشد. از تفکیک لباس‌های تمیز و کثیف گرفته تا قرار دادن تمام لوازم الکترونیکی در یک جا، کیف‌های نظم دهنده چمدان کمک بزرگی در هنگام آماده کردن وسایل سفر هستند.

خرید نظم دهنده چمدان مناسب که آماده کردن وسایل را برای شما مثل آب خوردن آسان کند، به دلیل تنوع زیاد نام‌های تجاری و اجناس موجود در بازار ممکن است دشوار به نظر برسد.

این مطلب به شما کمک می‌کند تفاوت انواع کیف‌های بسته‌بندی ازجمله کیف‌های نظم دهنده چمدان و کیسه‌های وکیوم لباس (کیسه فشرده ساز) را بشناسید و نوع مناسب آن را با توجه به بودجه و نوع مسافرت کردنتان انتخاب کنید.


بیشتر بدانید: چمدان هوشمند چیست؟


چرا باید نظم دهنده چمدان بخریم؟

نظم دهنده های چمدان به چندین شیوه کمک می‌کنند بتوانید وسایلتان را در یک فضای کوچک مرتب بچینید و سفر راحت‌تری داشته باشید:

  • کیف‌های نظم دهنده به ساماندهی و تفکیک لباس‌ها کمک می‌کنند. شما می‌توانید لباس‌هایتان را مجزا و بر اساس رنگ یا نوع لباس باهم دسته‌بندی کنید. (‌به‌عنوان‌مثال، تمام پیراهن‌ها را در یک کیف و لباس‌های ورزشی را در کیف دیگری قرار دهید.)
  • در هنگام ناچاری می‌توانید کیف‌های بسته‌بندی را به‌صورت بالش، کیسه لباس، کیسه کفش و یا کیسه لوازم‌آرایش مورداستفاده قرار دهید.
  • صرف‌نظر از این‌که لباس را لوله یا تا می‌کنید، این جعبه‌ها به شما کمک می‌کنند تا بدون چروک شدن، لباستان را بپوشید و نیازی به استفاده از اتو نداشته باشید.
  • اگر همراه‌تان مواد آرایشی و بهداشتی مایع می‌برید، درصورتی‌که بطری‌های مایعات بشکند و در هر جای چمدان‌تان بریزد کیف‌های بسته‌بندی از وسایلتان در برابر رطوبت محافظت بیشتری می‌کنند.
  • هنگامی‌که به‌وسیلهٔ کیف‌های نظم دهنده چمدان یک سیستم بسته‌بندی ایجاد می‌کنید چیدن، باز کردن و بستن بارسفر سریع‌تر و آسان‌تر می‌شود. به‌خصوص برای افرادی که همیشه مسافرت می‌کنند یا دائما برای کار به مقصدی مشخص سفر می‌کنند.
  • درصورتی‌که فضای کمی در اختیار دارید یا فقط با یک کری‌آن (carry on) سفر می‌کنید، از کیسه‌های مخصوص فشرده‌سازی استفاده کنید. کیسه‌های وکیوم به شما کمک می‌کند تا با خالی کردن هوای آن‌ها حجم لباس‌ها را تا جای ممکن کاهش دهید و لوازم بیشتری را جاسازی کنید.
کیسه وکیوم لباس
  • اگر همهٔ بار سفرتان را در یک کوله‌پشتی قرار می‌دهید، کیف‌های نظم دهنده به شما کمک بدون اینکه کل وسایل را بیرون بریزید، وسیلهٔ مدنظرتان را پیدا کنید.

هنگام انتخاب کیف‌ مخصوص بسته‌بندی به این جزئیات توجه کنید؟

ویژگی‌ها‌

تمام کیف های مخصوص بسته‌بندی کارایی یکسان دارند. اما این کیف‌ها در مدل‌های گوناگون با ویژگی‌های مختلف عرضه می‌شوند. به‌عنوان مثال، کیف‌های فشرده ساز لباس‌ها را تا جای ممکن فشرده و کم‌حجم می‌کنند درحالی‌که بعضی مجموعه‌ها با کیسه‌های مخصوص ماشین لباس‌شویی، لباس‌زیر و کفش همراه هستند.

قیمت

میزان پولی که هزینه می‌کنید بستگی به جنس کیف‌ها و میزان سفرتان در طول سال دارد، اگر به‌طور مرتب سفر می‌کنید، ممکن است ارزش داشته باشد که یک مجموعه گران‌قیمت را انتخاب کنید. اما اگر سالی یک‌بار مسافرت می‌روید، نظم‌دهنده های چمدان ارزان‌تر کارتان را راه می‌اندازند.

مواد سازنده ضد آب

اگر به مقصدهای سرد با آب‌وهوای بارانی و یا مرطوب سفر می‌کنید، برای حفاظت بیشتر در برابر آب‌وهوا یک نظم دهنده چمدان ضد آب برای سفر انتخاب کنید. هر چه باشد، شما زحمت آماده کردن وسایل سفر را به خودتان نداده‌اید تا لباس‌های خیس به تن کنید. (‌به‌خصوص برای کوله‌گردها، کیف‌های بسته‌بندی عایق باران می‌تواند نجات‌بخش باشد.)


مطلب پیشنهادی: راهنمای جامع خرید چمدان


قبل از خرید نظم دهنده چمدان به این نکات توجه کنید

قبل از خرید نظم دهنده چمدان به این نکات توجه کنید.

آیا وقتی پر می‌شوند، شکل خود را حفظ می‌کنند؟

بعضی از کیف های نظم دهنده وقتی پر می‌شوند، شکل مستطیلی خود را از دست می‌دهند و به یک توپ گرد تبدیل می‌شوند. بااینکه این مورد برای کوله‌پشتی بد نیست، اما در چمدان، کیف‌های بسته‌بندی گرد ناکارآمد هستند چون فضای زیادی در گوشه‌ها پِرت می‌شود.

سِت نظم‌دهنده متشکل از چند کیف است و اندازه هر یک از آن‌ها چقدر است؟

اگر می‌خواهید کیف‌های نظم دهنده را برای چمدانتان تهیه کنید، باید ابتدا فضای داخلی آن‌ها را اندازه‌گیری کنید تا هنگام خرید نظم دهنده چمدان، مطمئن باشید که آیا کیف‌ها به‌طور درون آن‌ها جای خواهند شد یا خیر. ابعاد داخلی برای بیشتر چمدان‌ها حدود ۴۶x33x20 سانتی‌متر است.

درصورتی‌که برای یک خانواده یا زوج خرید می‌کنید، آیا سِت نظم‌دهنده دارای رنگ بندی است؟

ما توصیه می‌کنیم هر یک از کیف‌ها رنگ متفاوتی داشته باشد تا هنگامی‌که با اعضای خانواده خود به مسافرت می‌روید برای پیدا کردن وسایلتان، مجبور نباشید لوازم یکدیگر را بگردید.

آیا مجموعه نظم‌دهنده دارای کیسه لباس‌شویی است؟

وجود کیسه لباس‌شویی واقعاً برای نگهداری لباس‌های کثیف مفید است. اگر سِت نظم‌دهنده فاقد کیسه لباس‌شویی باشد، لباس‌های تمیزتان بالباس‌های کثیف درهم شده و بوی خوشایندی نخواهند داشت.

وزن آن‌ها چقدر است؟

به‌طور متوسط، مجموعه‌های متشکل از چندین کیف نظم‌دهنده از ۱۱۳ گرم تا ‌۴۰۰ گرم ‌وزن‌دارند. البته، این مورد به تعداد قطعات و نوع جنسشان بستگی دارد.

اگر با خطوط هوایی ارزان‌قیمت پرواز می‌کنید، معمولاً مقررات مربوط به وزن بار در این خطوط بسیار سخت‌گیرانه‌تر است. پس پیشنهاد می‌کنیم یک مجموعه نظم دهنده چمدان بخرید که خیلی سنگین نباشد.

از چه موادی ساخته شده‌اند؟

مواد به کاررفته در پارچه کیف‌های نظم دهنده بهتر است از الیاف نایلون باشند چراکه بادوام‌تر از پلی‌استر هستند. هم‌چنین سعی کنید کیف‌های با پارچه مقاوم در برابر پارگی و ساییدگی تهیه کنید. هنگام خرید نظم دهنده چمدان حتماً حواستان به زیپ‌های آن باشد و آنها را امتحان کنید تا به‌راحتی باز و بسته شوند.

آیا کیف نظم‌دهنده دارای صفحه رویی توری است؟

اگر می‌خواهید بدون باز کردن کیف‌ها محتویات داخل آن‌ها را مشاهده کنید، توصیه می‌کنیم یک مجموعه نظم‌دهنده با لایه رویی توری انتخاب کنید.

کیسه مخصوص بسته‌بندی در مقابل کیسه وکیوم

همان‌طور که در چند پاراگراف قبل گفتم به کمک کیسه های وکیوم می‌توانید با خارج کردن هوای کیسه‌ها حجم لباس‌هایتان را تا ۷۵% کاهش دهید. آن‌ها ضدآب هستند و بوی بد لباس‌های استفاده‌شده به لباس‌های تمیز سرایت نمی‌کند.

البته استفاده از این کیسه‌ها معایب خودش را دارد؛ بسته‌بندی و فشرده کردن لباس‌ها باعث می‌شود لباس‌هایتان چین‌وچروک زیادی بردارند. درحالی‌که لباس‌هایتان پس از قرار گرفتن درون نظم دهنده های چمدان منظم و مرتب‌تر خواهند بود.

کیسه های وکیوم دوام بسیار کم‌تری در مقایسه با کیف های نظم دهنده چمدان دارند و زودتر پاره می‌شوند، درنتیجه باید آنها را با یک کیسه جدید تعویض کنید.

به‌طورکلی، کیف های نظم دهنده دوام بیشتری از کیسه های وکیوم معمولی دارند و در صورت استفاده صحیح چندین سال عمر خواهند کرد. شما می‌توانید یک مجموعه ۴ عددی از کیف‌های نظم دهنده را باقیمتی در حدود صد و بیست الی دویست هزار تومان خریداری کنید که چندان گران نیست.

همچنین، اگر دنبال کم کردن وزن بارتان هستید همان‌طور که اشاره شد، کیف های نظم دهنده ساک و چمدان آن‌قدرها سنگین نیستند. بنابراین با استفاده از کیسه های پلاستیکی وکیوم، تنها چند گرم وزن بارتان سبک‌تر خواهد شد.

معرفی ۸ مدل نظم دهنده چمدان باکیفیت در بازار ایران

مجموعه ۴ عددی نظم دهنده ساک و چمدان تک سبد

مجموعه ۴ عددی نظم دهنده ساک و چمدان تک سبد

این سِت نظم‌دهنده شامل ۴ عدد کیف دوخته‌شده با پارچه برزنتی مقاوم و درعین‌حال بسیار سبک و کم‌حجم است. همچنین به‌واسطه لایه رویی توری آن می‌توانید به‌راحتی محتویات داخل کیف را مشاهده کنید.

برای خرید نظم دهنده ساک و چمدان تک سبد از دیجی کالا روی لینک زیر کلیک فرمایید:


مجموعه ۶ عددی کیف نظم‌دهنده ساک و چمدان

دومین سِت نظم‌دهنده پیشنهادی ما، شامل ۶ عدد کیف در سایزهای مختلف بسیار بزرگ تا بسیار کوچک است. این محصول از پارچه با الیاف پلاستیک ساخته‌شده است و برای آماده کردن وسایل هر نوع مسافرتی ازجمله سفرهای هوایی و کوله گردی ایده آل است.

برای خرید این محصول از دیجی کالا روی لینک زیر کلیک فرمایید:


بسته ۵ عددی نظم‌دهنده ساک و چمدان پایا

این مجموعه دارای ۵ کاور در اندازه‌های مختلف است. بنابراین می‌توانید از آنها برای قرار دادن وسایل ضروری پرواز استفاده کنید. همچنین این محصول برای افرادی که زیاد مسافرت می‌کنند و دوست ندارند لباس‌هایشان چروک شود بسیار توصیه می‌شود. این کاورها از جنس پارچه سبک ساخته شده‌اند و تنها ۲۰ گرم وزن‌دارند اما ازلحاظ مقاومت چندان رضایت‌بخش نیست.

برای خرید این محصول از دیجی کالا روی لینک زیر کلیک فرمایید:


بسته ۴ عددی نظم‌دهنده ساک و چمدان پایا

این کیف‌های پارچه‌ای گزینه‌ای کم جا و سبک برای نظم دهی کفش‌هایتان و تمیز نگه‌داشتن سایر وسایل در داخل چمدان است. همچنین می‌توانید از این کاورها برای نگهداری جوراب و لباس‌های زیر که همیشه سبب به هم ریختگی چمدان می‌شوند استفاده کنید.

برای خرید این محصول از دیجی کالا روی لینک زیر کلیک فرمایید:


نظم دهنده کفش و لباس سفری فوروارد

این مجموعه بسته بندی برای نظم دادن به ساک، کوله و چمدان و قرار دادن کفش‌ها هنگام سفر و همچنین نظم دادن به لباس‌های زیر، لوازم‌آرایشی و سایر وسایل سفرتان بسیار مفید است.

برای خرید نظم دهنده کفش و لباس سفری فوروارد از دیجی کالا روی لینک زیر کلیک فرمایید:


کیسه وکیوم لباس زیفو

کیسه وکیوم لباس زیفو

این کیسه فشرده‌ساز البسه در اندازه ۷۰x100 سانتی‌متر ساخته‌شده است که فضای زیادی را به‌وسیله کم کردن حجم لباس‌ها درون چمدانتان ذخیره می‌کند. علاوه‌براین این کیسه ضد آب است، بنابراین می‌توانید وسایلتان را با خیال راحت برای سفر به مناطق سردسیر و مرطوب درون آن بسته‌بندی کنید.

همچنین می‌توانید از این محصول برای وکیوم کردن انواع پتو، لباس‌های زمستانی، کت و سایر البسه برای محافظت در برابر گردوخاک و آب‌وهوا در خانه نیز استفاده کنید.

برای خرید کیسه وکیوم البسه زیفو از دیجی کالا روی لینک زیر کلیک فرمایید:


کیسه وکیوم لباس کایام

کیسه وکیوم لباس کایام

این کیسه‌ها از نایلون مقاوم در برابر آب ساخته‌شده‌اند، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که لباس‌هایتان هنگام سفر خشک خواهد ماند. این مدل دارای درپوش لاستیکی کوچک روی بدنه است که از ورود سریع هوا پس از برداشتن لوله جارو جلوگیری می‌کند.

برای خرید کیسه وکیوم البسه کایام از دیجی کالا روی لینک زیر کلیک فرمایید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا