صفر تا صد خرید چمدان هوشمند

صفر تا صد خرید چمدان هوشمند؛ همه نکاتی که باید بدانید

چمدانی که هنگام مسافرت استفاده می‌کنید یکی از بزرگ‌ترین عوامل در تعیین سختی یا آسانی سفرتان است. اگر یک چمدان می‌خواهید که خودش ترازو داشته باشد، موقعیت مکانی‌اش را اعلام کند و تلفن همراه شمارا شارژ کند، وقت آن است که به فکر خرید چمدان هوشمند باشید.

در این مطلب درباره خرید چمدان هوشمند هر چیزی که شما برای دانستن درباره آنها  نیاز دارید را توضیح می‌دهیم. همچنین نگاهی به محبوب‌ترین چمدان‌های هوشمند می‌اندازیم. با ایرنت کار همراه باشید.

چمدان هوشمند چیست؟

زمانی که خطوط هوایی به چمدان هوشمند اشاره می‌کنند، در مورد چمدان‌هایی با یک باتری داخلی صحبت می‌کنند. گاهی اوقات به چمدان‌های هوشمند با عناوین «کیف هوشمند و کوله‌پشتی هوشمند» هم اشاره می‌شود اما در اصل همه آن‌ها یک چیز هستند.

تعریف رسمی یاتا (انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی)‌ از چمدان هوشمند:

چمدان هوشمند، کیفی دارای یک باتری است که برای تأمین انرژی خود و یا شارژ سایر دستگاه‌ها استفاده می‌شود. عبارت “هوشمند” به قابلیت‌های اضافی اشاره دارد که چمدان درنتیجه داشتن این منبع تغذیه ارائه می‌دهد.

خبرگزاری‌ها و وبلاگ‌های مختلف از اصطلاح “چمدان هوشمند” به‌طور نادرست استفاده می‌کنند. آن‌ها معمولاً به هر کیفی که ویژگی‌های منحصربه‌فرد داشته باشد (‌به‌عنوان‌مثال، یک نظم‌دهنده زیبا)‌ با واژه “هوشمند” به آن اشاره می‌کنند، حتی اگر کیف دارای منبع تغذیه داخلی نباشد.

چمدان هوشمند چه‌کارهایی انجام می‌دهند؟

عاملی که چمدان هوشمند را بسیار برجسته می‌کند این است که شما از امکانات منحصربه‌فردی برخوردار می‌شوید که معمولاً با نمونه‌های معمولی بدون منبع برق به‌دست نخواهید آورد.

خرید چمدان هوشمند

در ادامه رایج‌ترین ویژگی‌های چمدان هوشمند آورده شده است:

​​​​​​​​۱. ردیابی کیف

امنیت یکی از دغدغه‌های اصلی علاقه‌مندان به سفر در سراسر جهان است. همه می‌دانیم که هرگز نباید بارسفر را بدون مراقبت رها کرد و یا به افراد ناشناس سپرد. اما عاقلانه‌تر این است که وسیله‌ای مجهز به‌ویژگی‌های قفل پیشرفته مانند ردیاب GPS داشته باشید.

جفت کردن چمدان هوشمند با اپلیکیشن اختصاصی مربوطه امکان ضد سرقت یا قابلیت‌های مجاورت را فراهم می‌کند و این‌گونه می‌توانید شانس گم‌شدن یا سرقت لوازم خود در سفر را کاهش دهید.

اگرچه روش دقیق ردیابی بین برندهای مختلف متفاوت است (‌از طریق GPS، GPRS، بلوتوث، یا Wi-Fi) اما قاعده کلی این است که می‌توانید هرلحظه از موقعیت کیف هوشمندتان با چک کردن اپلیکیشنی که بر روی گوشی خود نصب می‌کنید مطلع باشید.

۲. ردیاب مجاورت (Proximity)

با چمدان هوشمند، هر وقت از آن خیلی فاصله گرفتید یک نوتیفیکشن دریافت می‌کنید. برای مثال، اگر کیف را در تاکسی فراموش کنید بعد از طی مسافتی مشخص، نوتیفیکیشن بر روی گوشی شما به نمایش درمی‌آید.

۳. حفاظت در برابر سرقت

داشتن قفل و کلید برای حفاظت از لوازم باارزش درون بارسفر کافی نیست. به همین دلیل تولیدکنندگان چمدان هوشمند با تعبیه کردن ویژگی‌های ضد سرقت نظیر Alert Mode جهت کنترل سرقت، قفل و یا زیپ‌های ضد سرقت به مسافران کمک می‌کنند تا با خیال آسوده و بدون نگرانی سفر کنند.

۴. قابلیت شارژ دستگاه

فروش چمدان هوشمند

تقریباً تمام چمدان‌های هوشمند با پاور بانک‌های داخلی ساخته می‌شوند که البته ظرفیت باتری آن‌ها بین تولیدکنندگان مختلف، متفاوت است و گاهی اوقات به ۲ یا چند پورتUSB با ظرفیت خروجی مختلف برای شارژ موبایل یا لپ‌تاپتان دسترسی خواهید داشت.

این ویژگی به‌ویژه در فرودگاه‌ها، قطارها، و اتوبوس‌ها، زمانی که شارژ دستگاه‌های دیجیتالی‌تان رو به اتمام هستند و هیچ ایستگاه شارژی در آن نزدیکی‌ها دم دست نیست، مفید و کارآمد خواهد بود.

همچنین نمونه‌هایی که دارای باتری‌های قابل جدا شدن هستند اجازه می‌دهند تا بتوانید بدون نیاز به همراه داشتن کیف هوشمند در تمام اوقات باتری را به‌عنوان شارژر با خود حمل کنید.

۵. ترازوی داخلی چمدان

اگر شما فردی هستید که عاشق پر کردن کیف با سوغاتی‌ها هستید این ویژگی چمدان هوشمند بسیار مناسب شماست. برخی از چمدان‌های هوشمند دارای ترازوی دیجیتالی روی بدنه یا دسته خود و متصل به تلفن همراه شما هستند.

در اصل، زمانی که شما کیف هوشمند را برمی‌دارید آن‌ها می‌توانند وزن دقیق کیف را نشان دهند که این ویژگی هوشمندانه به شما کمک می‌کند پیش از رفتن به فرودگاه متوجه شوید که وزن بارتان چقدر است و بیشتر از چیزی که قوانین هواپیما تعیین کرده وسیله درون آن قرار ندهید. تا از پرداخت هزینه غیرضروری اضافه‌بار اجتناب کنید.

۶. ویژگی هوشمند RFID

اگرچه این ویژگی نیازی به باتری ندارد، اما برخی از چمدان‌های هوشمند یک محفظه مسدودکننده RFID (شناسایی فرکانس رادیویی) دارند. امروزه شما می‌توانید داده‌ها را با یک اسکنر ساده بدزدید. برای جلوگیری از سرقت هویت، تمام کارت‌های اعتباری و گوشی‌هایی که در این محفظه گذاشته می‌شوند از بیرون قابل‌خواندن نخواهند بود.

۷. طراحی ظاهری مناسب

چمدان هوشمند نه‌تنها یک وسیله سفر عالی است بلکه یک وسیله فشن هم به‌حساب می‌آید. چمدان‌های هوشمند را می‌توان در چندین رنگ و اندازه پیدا کرد. علاوه بر این، برندهای سازنده معتبر محصولات خود را با گارانتی مادام‌العمر ارائه می‌دهند. چمدان های هوشمند در شکل‌های مختلف ازجمله چمدان کودک هم موجود هستند.


مطلب پیشنهادی: بهترین چمدان کودک را چگونه انتخاب کنیم؟


نکات مهمی که باید درباره چمدان هوشمند بدانید

چند نکته مهم درباره چمدان هوشمند وجود دارند که بهتر است آنها را پیش از خرید بدانید تا تصمیم درستی بگیرید.

آیا چمدان‌های هوشمند با قوانین خطوط هوایی سازگار است؟

تنها چمدان‌های هوشمندی که دارای باتری لیتیومی جداناپذیر هستند ممنوع است. چمدان‌های هوشمند با باتری‌های قابل جدا شدن مجاز هستند، منتها این باتری‌ها را فقط می‌توان داخل کابین هواپیما آورد.

تا سال ۲۰۱۷، چمدان‌های هوشمند هنوز جدید بودند و هیچ‌یک از خطوط هوایی قوانینی برای آن‌ها در نظر نگرفته بودند. اما در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ چند حادثه با باتری‌های لیتیوم و لیتیوم یون ثبت شدند.

در سال ۲۰۱۵، تعدادی از بزرگ‌ترین خطوط هوایی به دلیل ارتباط احتمالی بین آتش‌سوزی‌های خودبه‌خود و باتری‌های لیتیوم یونی، مسافران را از آوردن این باتری‌ها که در دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌شوند را منع کردند و در سال ۲۰۱۶، سازمان امنیت حمل‌ونقل گوشی‌های سامسونگ مدل گلکسی نوت ۷ را در همه خطوط هوایی ممنوع کرد، زیرا آن‌ها مشکلات هنگام تولید داشتند که منجر به آتش‌سوزی ناگهانی می‌شد

این نگرانی‌های امنیتی باعث تغییر عمده در سیاست‌های خطوط هوایی شد و در حال حاضر خطوط هوایی در مورد هر نوع باتری لیتیومی داخل چمدان‌های هوشمند، بسیار محتاط عمل می‌کنند. در سال ۲۰۱۷، خطوط هوایی آمریکا تمام چمدان‌های هوشمندی که دارای باتری لیتیومی غیرقابل تعویض هستند را ممنوع کرد، و ژانویه ۲۰۱۸ سایر شرکت‌های هواپیمایی بزرگ به این ممنوعیت پیوستند و در حال حاضر چمدان‌های هوشمند با باتری‌های جداناپذیر اساساً بلااستفاده هستند.

آیا چمدان‌های هوشمند دارای باتری قابل تعویض مجاز هستند؟

خبر خوب، اگر بتوانید باتری چمدان هوشمند را خارج کنید می‌توانید آنها را با خود به پرواز ببرید. چون بدون باتری نصب‌شده می‌توانید آن را برای بازرسی تحویل دهید. شما فقط باید قبل از اینکه کیف‌ها را در گیت چک کنند باتری آن‌ها را جدا کنید.

در حال حاضر اغلب کارکنان خطوط هوایی می‌دانند که کدام چمدان هوشمند مجاز و کدام‌یک مجاز نیست.

آیا چمدان هوشمند باید مورد بازرسی قرار گیرد؟

درصورتی‌که اندازه و وزن بار چمدان هوشمند مطابق قوانین هواپیما باشد نیازی به فرستادن به بخش بار هواپیما ندارد. گاهی اوقات اعلام می‌شود باکس‌های بالایی هواپیما پر هستند، و چمدان هوشمند شما باید بازرسی شود. اگر این‌طور است، باید باتری را بردارید و آن را به‌عنوان یک وسیله شخصی با خود حمل کنید.

آیا تهیه چمدان هوشمند ارزش دارد؟

این‌که خرید چمدان هوشمند ارزش دارد یا نه، واقعاً به فردی که از آن‌ها استفاده می‌کند بستگی دارد.

اگر جزو آن دسته از افراد وابسته به تکنولوژی هستید که همیشه وسایل دیجیتالی با خود حمل  می‌کنند و در هنگام مسافرت از لپ‌تاپ، گوشی هوشمند، دوربین، کتاب‌خوان دیجیتال به‌طور مداوم استفاده می‌کنید و حتی ساعت هوشمندتان باید شارژ شود، داشتن یک منبع تغذیه پشتیبان واقعاً برایتان کارآمد و مفید است.

همچنین، ردیابی با GPS و عملکردهای هشدار مجاورت بسیار مفید هستند، زیرا شانس گم‌شدن یا سرقت لوازم خود در مسافرت‌ها را کاهش می‌دهید.

اما بازهم اگر شما فردی اهل تکنولوژی نیستید و تنها برای اوقات فراغت سفر می‌کنید، ممکن است چمدان هوشمند برای شما مناسب نباشد. همان‌طور که خواندید چمدان‌های هوشمند با چالش‌های زیادی همراه هستند.

همچنین پیش از سفر باید پاور بانک داخلی کیف را شارژ کنید تا قدرت کافی شارژ کردن گجت‌ها شمارا داشته باشد. همین‌طور به‌طور مداوم باید برای بازرسی‌های امنیتی باتری آن را خارج کنید.

در مورد قیمت، آن‌ها ارزان نیستند و اغلب گران‌تر از نمونه‌های ساده هستند. من فکر می‌کنم چمدان‌های هوشمند برای کسی که گجت‌ها با تکنولوژی بالا را دوست دارد و می‌خواهد با آخرین گجت‌ها دیده شود، هزینه معقولی است.

سه مورد برای خوانندگان ایرنت کار:

  • همه چمدان‌های هوشمند ویژگی‌های هوشمندانه یکسانی مانند ردیابی با GPS، شارژر USB و قفل الکترونیکی ندارند.
  • قیمت کیف‌های هوشمند از حدود ۲۰۰ دلار تا پانصد و نود و نه دلار متغیر است.
  • وزن کردن چمدان‌های بزرگ‌تر با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی سازنده آن می‌تواند دشوار باشد، چون همزمان درحالی‌که باید کیف را نگه‌دارید، در دست دیگرتان وزن آن را داخل گوشی چک کنید.

چند نمونه از چمدان های هوشمند معروف

تنوع فروش چمدان هوشمند در بازار ایران بسیار محدود است ما دو برند چمدان هوشمند شیائومی و دلسی را پیشنهاد میکنیم.

چمدان هوشمند شیائومی

چمدان هوشمند شیائومی

برند چینی شیائومی علاوه بر ساخت گوشی‌های هوشمند دستی هم در تولید لوازم جانبی هوشمند دارند. که یک نمونه آن چمدان هوشمند شیائومی است.

شیائومی در ساخت فریم چمدان‌های هوشمند خود از پلی کربنات باکیفیت استفاده می‌کند. اما ویژگی موردعلاقه ما شارژر هوشمند آن است که حمل‌ونقل آن‌ها و بازرسی فرودگاهی را فوق‌العاده آسان می‌کند.

برای خرید چمدان هوشمند شیائومی از دیجی کالا روی لینک زیر کلیک فرمایید:

چمدان هوشمند دلسی

چمدان هوشمند دلسی پاریس

برند دلسی کارِ دست فرانسوی‌هاست که اقدام به تولید خانواده محصولات مسافرتی نظیر کوله‌پشتی، کیف و انواع ساک مسافرتی و چمدان‌های هوشمند می‌کند. چمدان‌های هوشمند این برند به‌گونه‌ای ساخته‌شده‌اند که دارای زیپ دولایه ضد سرقت می‌باشند که یافتن و باز کردن سریع زیپ را توسط سارقان غیرممکن می‌سازد.

چمدان‌های هوشمند دلسی از  بدنه پلی کربنات مقاوم ساخته‌شده‌اند که به‌سادگی در برابر خط و خش برنمی‌دارند. همچنین وجود یک درگاه شارژ USB یکپارچه، ترازوی دیجیتالی داخلی، چرخ‌های دوبل ۳۶۰ درجه و تضمین بین‌المللی ۱۰ ساله دلسی از دیگر ویژگی‌های محصولات این برند است.

برای خرید چمدان هوشمند دلسی از دیجی کالا روی لینک زیر کلیک فرمایید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا