بهترین مارک دوچرخه کودکان

بهترین مارک دوچرخه برای کودکان چیست؟

بهترین مارک دوچرخه برای کودکان

بهترین مارک دوچرخه برای نوجوانان و کودکان چیست؟ این سوالی است که احتمال دارد شما هم وقتی وارد فروشگاه دوچرخه فروشی شده اید، از آقا یا خانم فروشنده دوچرخه پرسیده باشید.

واقعیت این است که انتخاب دوچرخه برای کودکان می تواند به کاری سخت و گیج کننده تبدیل شود.

یک راه مقابله با این موضوع این است که با انواع و مارکها مختلف دوچرخه کودکان و امکانات آنها آشنا شویم.

از طرف دیگر در بازار دوچرخه ایران، تعداد محدودی از برندهای جهانی فعالیت می کنند که تمام مدل های تولید شده توسط مارک های مختلف نیز به احتمال زیاد قابل دسترس نیستند.

در سال های اخیر، برندهای مختلف و معتبری پا به عرصه تولید دوچرخه کودکان گذاشته اند که این موضوع باعث شده دنیای دوچرخه با تنوع چشمگیری روبرو باشد.

بهترین مارک دوچرخه برای کودکان

از طرف دیگر آموزش دوچرخه سواری برای کودکان تغییراتی داشته و دنیای دوچرخه سواری برای کودکان و نوجوانان زیباتر و متنوع تر شده.

بطور مثال این روزها دوچرخه های تعادلی پا به عرصه گذاشته اند که امکان دوچرخه سواری را برای کودکان یک ساله نیز فراهم می کند.

این دوچرخه های تعادلی رکاب ندارند و کودک در هنگام سوار شدن بر روی این دوچرخه شیوه ایجاد تعادل بر روی دوچرخه را می آموزد.

این روزها تنها راه شروع دوچرخه سواری دیگر استفاده از چرخ های کمکی نیست؛ و به روایتی می توان گفت حتی بهترین راه هم نیست.

استفاده از دوچرخه های تعادلی (balanced bikes) یک راه حل جدید و هیجان انگیز به عنوان شروع خواهد بود برای کودکان و آشنایی آنها با دوچرخه و دوچرخه سواری.

راه های مختلفی وجود دارد که شما می توانید از آنها برای یک انتخاب مناسب برای کودک خود استفاده کنید.


قبل از انتخاب مارک دوچرخه برای کودکان، به چه نکاتی توجه کنیم

ما برای اینکه در انتخاب دوچرخه مخصوص کودک و نوجوان کار ساده تری را پیش رو داشته باشید، پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به خرید، اطلاعات زیر را در اختیار داشته باشید:

انتخاب سایزدر بهترین مارک های دوچرخه کوک

هرچقدر هم که بهترین مارک دوچرخه کودکان را انتخاب کنیم، اگر سایز مناسبی را انتخاب نکنیم، نتیجه کار رضایت بخش نخواهد بود. قبل از هر چیز پیشنهاد می کنیم به این موضوع مهم توجه کنید و دوچرخه ای را برای فرزندتان انتخاب کنید که مناسب اندام کودک شما باشد.

قیمت دوچرخه بچه گانه ارزان

نکات زیر در این انتخاب می تواند به شما کمک کند:

  • سایز لاستیک + سایز بدنه دوچرخه باید متناسب باشد با اندام کودک
    • مثلا سایز دوچرخه مخصوص کودک شما سایز۱۶ است یا سایز ۱۴
    • قد کودک، ارتفاع فاق، ارتفاع صندلی، راحتی در هنگام دوچرخه سواری و … از عوامل تعیین کننده می باشند.
بهترین مارک دوچرخه برای نوجوانان

( در مورد انتخاب سایز مناسب دوچرخه مخصوص کودکان و نوجوانان، می توانید به مقاله سایز دوچرخه مراجعه کنید)


کاربردهای مختلف در مارک های دوچرخه مخصوص کودکان

دوچرخه ای می خواهید برای سوار شدن در شهر وکوچه و خیابان یا اینکه میخواهید با کودک خود سوار بر دوچرخه شوید و بروید پارک جنگلی چیتگر یا جنگل های جاده هراز؟ انتخاب اینکه شما چه نوع دوچرخه ای را لازم دارید می تواند در یک انتخاب خوب به شما کمک کند.

  • دوچرخه تعادلی

در این مورد احتمالا مقالات زیر نیز برای شما مفید باشد:

راهنمای انتخاب دوچرخه کوهستان

راهنمای دوچرخه هیبریدی

بهترین مارک دوچرخه برای نوجوانان

وزن دوچرخه در مارک های مختلف دوچرخه کودک

دقت کنید که هرچه دوچرخه سبک تر باشد، دوچرخه سواری راحت تر می شود. البته از طرف دیگر، با سبک تر شدن دوچرخه، قیمت آن بالاتر می رود.

وزن دوچرخه به این بستگی دارد که در تولید بدنه (فریم دوچرخه ) از چه آلیاژی استفاده شده باشد. در دوچرخه هایی که از آلومینیوم استفاده شده، وزن کمتر و در دوچرخه هایی که بدنه از آهن ساخته شده وزن بیشتر خواهد بود.

انواع ترمز در مارک های مختلف دوچرخه کودکان و نوجوانان

مارک های مختلف دوچرخه کودکان و نوجوانان از انواع ترمز استفاده می کنند.

  • ترمز لقمه ای
    • این نوع ترمز معمولا قیمت ارزانتری نسبت به انواع ترمز های دیسکی دارد و بیشتر در دوچرخه های شهری استفاده می شود.
  • ترمز دیسکی – مکانیکی
    • در مارک های مختلف دوچرخه مخصوص کودک و نوجوان، در کاربردهای کوهستان بیشتر از این نوع ترمز استفاده می کنند.
  • ترمز دیسکی – هیدرولیکی

نکته قابل اهمیت در ترمزهای لقمه ای این است که در هنگام خیس شدن (شرایط بارانی و …) کارآیی کمتری دارند و همچنین در کل ترمزهای دیسکی نرم تر و ایمن تر هستند.

قیمت دوچرخه برای کودکان

تعداد دنده در مارک های دوچرخه مخصوص کودکان و نوجوانان

موضوع دیگری که در هنگام انتخاب مارک دوچرخ مخصوص کودان باید به آن توجه کرد، تعداد دنده های دوچرخه است.


تعداد دنده های دوچرخه چگونه محاسبه می شود

حاصلضرب تعداد چرخ دنده های جلو ( چسبیده به رکاب) در تعداد چرخ دنده های عقب (چسبیده به شانژمان) ، می شود تعداد دنده های دوچرخه.

به بیانی ساده، تعداد حالاتی که شما می توانید دنده های دوچرخه را در آن حالت تنظیم کنید.

بطور مثال:

  • تعداد چرخ دنده های جلو : ۳
  • تعداد چرخ دنده های عقب: ۷
  • این دوچرخه ۲۱ دنده است (یعنی در این دوچرخه دنده را می توان در ۲۱ حالت مختلف تنظیم کرد 🙂
قیمت دوچرخه برای کودکان

قیمت دوچرخه برای کودکان

قیمت دوچرخه کودکان، به عوامل مختلفی که ذکر شد و چندین عامل دیگر واسبته است. اما برای اینکه از سردرگم شدن بیشتر جلوگیری کنیم یک بار دیگر تنها به آنها اشاره می کنیم:

قیمت دوچرخه برای کودکان به موارد زیر وابسته است:

  • کیفیت تنه دوچرخه
    • جنس آلیاژ، وزن دوچرخه، کیفیت اتصال ها و …
  • کیفیت و مارک تجهیزات دوچرخه
    • در بیشتر اوقات با دیدن مارک شیمانو روی تجهیزاتی مثل دنده و شانژمان و ترمز و … خیالتان از کیفیت راحت باشد.
  • معروف بودن مارک دوچرخه
  • نوع طراحی

البته به جز موارد مذکور، عوامل مختلف دیگری نیز وجود دارند که از حوصله بحث خارج است؛ اما در خلال این مقاله و مقاله راهنمای خرید دوچرخه کودک و همچنین سایز دوچرخه به آنها اشاره شده است.

قیمت دوچرخه برای کودکان

بهترین مارک دوچرخه برای کودکان در ایران

دنیای امروز آنچنان در تنوع غوطه ور شده که در مورد هر کالایی انتخاب های زیادی پیش روی شما خواهد بود.

اگر به دنبال این هستید تا در مورد انواع و مارک های دوچرخه کودک اطلاعات کسب کنید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.


دوچرخه کودک جاینت

احتمالا شما هم نام دوچرخه کودک جاینت را زیاد شنیده اید. یا در تصاویر دوچرخه سواری های حرفه ای نام این برند مطرح بین المللی را روی دوچرخه های زیادی دیده باشید.

در وصف این شرکت معتبر ماجراها بسیار است. از اینکه در تایوان شروع به کار کرد و حالا بیشترین سهم بازار دوچرخه را در دنیا در اختیار دارد.

دوچرخه کودک جاینت

اما اگر بخواهیم مختصرا در مورد این شرکت بگوییم:

شرکت جاینت در سال ۱۹۸۰ اولین دوچرخه را با برند خود راهی بازار کرد. اما این شرکت در حدود ده سال قبل ا شروع به کار کرده بود. این شرکت تایوانی در ابتدا دوچرخه های شرکت امریکایی شوین (Schwinn) را تولید می کرد و بعدها و مرور زمان با تسلط بر تکنولوژی تولید دوچرخه عنان کار را به دست گرفت.

امروزه شرکت جاینت بزرگترین تولید کننده دوچرخه در دنیا می باشد که انواع مختلف دوچرخه را تولید می کند از دوچرخه کودک گرفته تا دوچرخه کوهستان، دوچرخه جاده، دوچرخه هیبریدی و برقی و …


دوچرخه کودک برند ویوا

دوچرخه کودک ویوا این روزها در بازار ایران بسیار پر طرفدار است. دلیل آن نیز بر می گردد به امکانات نسبتا مناسب، وزن و آلیاژ خوب و همچنین قیمت مناسب این دوچرخه.

اگر به دنبال یک دوچرخه کودک با قیمت مناسب هستید و همچنین نیاز به کیفیت نسبتا مناسب دارید، احتمالا دوچرخه با مارک ویوا می تواند یک گزینه خوب برای شما باشد.

دوچرخه کودک ویوا

برای خرید دوچرخه کودک ویوا سایز ۱۶ از دیجیکالا روی لینک زیر کلیک کنید:


دوچرخه کودک مارک مریدا

دوچرخه مریدا یکی از معتبرترین و بهترین مارک های دوچرخه برای کودکان ( و به طور کلی انواع دوچرخه می باشد). این شرکت تایوانی با طراحی های مهندسی شده و چشم نواز، نظر بسیاری از دوچرخه سواران حرفه ای و غیر حرفه ای را به خود جلب کرده است.

دوچرخه کودک با مارک مریدا، گزینه ای است که می تواند خیال مشتریان خود را از بابت کیفیت راحت کند. لوازم این دوچرخه معمولا تولید برندهای معروف مثل شیمانو است.

اگر دوست دارید از دنیای دوچرخه های مریدا لذت ببرید و گشتی در آن بزنید، روی لینک زیر کلیک کنید. از قدیم گفته اند: وصف العیش ، نصف العیش 🙂

https://www.merida-bikes.com/

دوچرخه کودک مریدا

یکی از مزایای دوچرخه های مریدا، کیفیت بالای بدنه آنهاست. جنس بدنه این دوچرخه ها معمولا از آلیاژی است که وزن سبکی داشته و امکان یک دوچرخه سواری لذتبخش را فراهم می کند.

ترمز دوچرخه در تصویر بالا از نوع لقمه ای می باشد. از آنجا که این دوچرخه برای استفاده در شهر طراحی شده است، نیاز شدیدی به ترمزهای دیسکی احساس نشده و به همین دلیل با استفاده از ترمز لقمه ای ( ترمز نوع V) قیمت تمام شده دوچرخه مدیریت شده است.

وجود صفحه محافظ روی زنجیر دوچرخه نیز باعث می شود تا کودک ( که احتمالا یا مشغول آموزش دوچرخه سواری است و یا تازه دوچرخه سواری را آموخته) با خیال راحت تر رکاب بزند، و ترس این را نداشته باشد که پاهایش به زنجیر گیر خواهد کرد 🙂


برای خرید دوچرخه کودک مریدا سایز ۱۶ از دیجیکالا روی لینک زیر کلیک کنید:


دوچرخه کودک مارک کراس

احتمالا شما نام دوچرخه کراس را زیاد شنیده باشید. از یک طرف دوچرخه کراس نام یک نوع دسته بندی در دوچرخه های کوهستان است و از ظرفی دیگر یک مارک دوچرخه کودک ( و انواع دوچرخه).

از خصوصیات مهم این دوچرخه می توان کیفیت قابل قبول قطعات وهمچنین بدنه دوچرخه اشاره کرد. البته این برند، از طراحی های جذاب برای کودکان نیز غافل نشده است.

قیمت دوچرخه بچه گانه ارزان

برای خرید انواع دوچرخه بچه گانه ارزان در دیجیکالا روی لینک زیر کلیک کنید:


دوچرخه کودک مارک المپیا

اگر در پی یافتن دوچرخه های خوش ساخت و خوشگل هستید، یا دنبال رنگ های خاص، شاید دوچرخه های کودک المپیا بتواند نظر شما را جلب کند.

دوچرخه المپیا نسبت به سایر برندهای درجه اول (مثل مریدا و جاینت) قیمت مناسب تری داشته و البته کیفیت لوازم جانبی و تنه این دوچرخه در بیشتر مواقع رضایت بخش است.

بطور مثال در دوچرخه دخترانه صورتی ای که در تصویر زیر می بینید، کیفیت و ظرافت طراحی به یک اندازه مورد توجه قرار گرفته است. وجود صفحه محافظ زنجیر دوچرخه، چرخ های کمکی، سبد و … همه و همه باعث جذاب شدن این دوچرخه برای کودکان خواهد بود.

دوچرخه کودکان صورتی

برای خرید دوچرخه دخترانه صورتی مارک المپیا از دیجیکالا روی لینک زیر کلیک کنید:


در کنار برند هایی که از دوچرخه مخصوص کودکان و نوجوانان نام برده شد، اسامی دیگری نیز وجود دارند که بررسی آنها نیز خالی از لطف نیست. مثل:

  • دوچرخه مخصوص کودکان – برند پرادو
  • دوچرخه مارک قناری مخصوص کودکان و نوجوانان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا